Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

15 år gutt, og forelsket i jente. Hvordan komme i gang?


Anbefalte innlegg

Som selveste Kanye West sier ovenfor, jenter digger gutter med selvsikkerhet, så kanskje det beste rådet er å finne balla dine og begynne å snakke :) Snakk om interesser, som musikk, sport, eller hva dere enn nå driver med. Har en kompis som sliter med det samme. Sitter å sikler etter ei jente han liker, men gjør han noe? Nei. Kommer han noen vei med det? Nei. Mann må bare manne seg opp å ta kontakt. Det beste er in real life, men facebook får funke viss du ikke greier å manne deg opp nok.

 

Viss du er redd for negativ respons, så får det være det samma, da var ikke hun jenta for deg. Og det er da greitt at du da fikk vite at hun ikke var interessert, enn å kaste bort tiden din på å bare være forelska i flere år. Kunne funnet noen andre på den tiden. Og viss du er redd for at folk skal erte deg, så må du enten le det bort, spøke og fleipe med det selv, ellers så må du denge hele gjengen. Viss de virkelig erter deg veldig mye, da er de ikke gode venner. Finn nye, samma hvor lenge du har vært venn med de du er venn med nå.

 

Takk for tipset :)

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, virker nok litt merkelig å plutselig bli poket av et menneske man ikke snakker med. Tror jeg heller ville ha oppfattet det som plagsomt og wierd.

 

Kanskje prøve å legge litt merke til hva hun gjør og sier (uten å direket tyvlytte på samtalene hennes). Prøv å finne noe hun f.eks. skal gjøre etter skolen som du kanskje kan være interessert i, f.eks. opptreden av noe, første pianotime, basketballkamp etc. Da har du brått en åpning for samtale som du kan starte på kvelden etter at aktiviteten hennes er overstått:

 

Du: Hei

Jente: Hei

Du: Hvordan gikk det med basketballkampen?

 

Da vil hun svare med en av tre:

1. Det gikk bra, vi vant 38-20. Det var en kjempespennende kamp.

2. Jøss, hvordan visste du at jeg hadde kamp idag?

3. Hvordan det?

 

Hvis 1 (gitt at du nå har valgt et tema som også interesserer deg), så burde dere kunne klare å snakke om basket i 5 minutt før samtalen sklir over på noe annet.

Hvis 2, må du ha klekket ut en unskyldning på hvorfor du har tyvlyttet på henne (f.eks. overhørte det da du gikk forbi).

Hvis 3, er det en av de kostbare jentene som du må slåss litt med, være litt spydig tilbake, eller legge henne på hylla.

Lenke til kommentar

Heh, virker nok litt merkelig å plutselig bli poket av et menneske man ikke snakker med. Tror jeg heller ville ha oppfattet det som plagsomt og wierd.

 

Kanskje prøve å legge litt merke til hva hun gjør og sier (uten å direket tyvlytte på samtalene hennes). Prøv å finne noe hun f.eks. skal gjøre etter skolen som du kanskje kan være interessert i, f.eks. opptreden av noe, første pianotime, basketballkamp etc. Da har du brått en åpning for samtale som du kan starte på kvelden etter at aktiviteten hennes er overstått:

 

Du: Hei

Jente: Hei

Du: Hvordan gikk det med basketballkampen?

 

Da vil hun svare med en av tre:

1. Det gikk bra, vi vant 38-20. Det var en kjempespennende kamp.

2. Jøss, hvordan visste du at jeg hadde kamp idag?

3. Hvordan det?

 

Hvis 1 (gitt at du nå har valgt et tema som også interesserer deg), så burde dere kunne klare å snakke om basket i 5 minutt før samtalen sklir over på noe annet.

Hvis 2, må du ha klekket ut en unskyldning på hvorfor du har tyvlyttet på henne (f.eks. overhørte det da du gikk forbi).

Hvis 3, er det en av de kostbare jentene som du må slåss litt med, være litt spydig tilbake, eller legge henne på hylla.

 

 

Hun jeg liker, har som en interresse å ta bilder. Samme som jeg. Ville det passet å si f.eks. "Masse fine bilder du har tatt" eller noe?

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

Lenke til kommentar

Og bildene hennes ligger på Face? Vel, det kunne jo ha fungert hvis det er i forbindelse med at hun laster dem opp samme dagen, eller linker til fotobloggen hennes eller no. Men ikke gjør det ellers, for da virker det bare som du stalker henne i stede for å "tilfeldigvis" se dem.

 

Edit: Om det er av typen kunstneriske bilder som gjerne er etterbehandlet i photoshop etc. (og ikke bare masse random bilder), kan du jo selvsagt også være interessert i å lære av henne hvordan hun gjør det osv. Mange muligheter.

Endret av r2d290 waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hvordan kan jeg vise en jente i paralellklassen min at jeg liker henne?

Jeg har ikke snakket med henne før, men har henne som venn på Face.

Jeg tør ikke å si det til henne :/

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

Aaah 15 år, kjenner meg godt igjen der. For dere som sier at han skal bare starte med ett hei på facebook, jeg beklager, men 95% av tiden blir personen sett på som merkelig og det havner ingenting ut av samtalen. Det er det som er kjipt i denne årgangen, det er vanskelig å komme i kontakt med folk langt utenfor din sosialgruppe. Du har jo noen du kjenner, kjenner godt og kjenner lite. Hvis han ikke kjenner hun i det hele tatt gjør det dette 10 ganger vanskeligere.

 

Ett tips jeg kunne sagt da er f.eks om dere har felles gym med denne klassen på skolen, prøv å kom på lag med hun eller hvertfall vær mer i nærheten av hun. Da kan du liksom føre litt small talk sånn at hun vet at du eksisterer, noe hun kanskje ikke vet. Får du den lille biten igang, er det mye lettere. Men å starte på facebook med ett komplett random "hei", etter min og andres erfaring så fungerer ikke det.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Som selveste Kanye West sier ovenfor, jenter digger gutter med selvsikkerhet, så kanskje det beste rådet er å finne balla dine og begynne å snakke :) Snakk om interesser, som musikk, sport, eller hva dere enn nå driver med. Har en kompis som sliter med det samme. Sitter å sikler etter ei jente han liker, men gjør han noe? Nei. Kommer han noen vei med det? Nei. Mann må bare manne seg opp å ta kontakt. Det beste er in real life, men facebook får funke viss du ikke greier å manne deg opp nok.

 

Viss du er redd for negativ respons, så får det være det samma, da var ikke hun jenta for deg. Og det er da greitt at du da fikk vite at hun ikke var interessert, enn å kaste bort tiden din på å bare være forelska i flere år. Kunne funnet noen andre på den tiden. Og viss du er redd for at folk skal erte deg, så må du enten le det bort, spøke og fleipe med det selv, ellers så må du denge hele gjengen. Viss de virkelig erter deg veldig mye, da er de ikke gode venner. Finn nye, samma hvor lenge du har vært venn med de du er venn med nå.

 

Takk for tipset :)

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

 

Hvis de mobber deg spør du om de enten er homo, eller om de bare ikke har "funnet balla" sine som han over sier, ettersom de ikke prøver seg på noen damer.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg vise en jente i paralellklassen min at jeg liker henne?

Jeg har ikke snakket med henne før, men har henne som venn på Face.

Jeg tør ikke å si det til henne :/

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

Ett tips jeg kunne sagt da er f.eks om dere har felles gym med denne klassen på skolen, prøv å kom på lag med hun eller hvertfall vær mer i nærheten av hun.

Dette kjenner jeg meg godt igjen i! Gjorde dette mye fra 5.-10. klasse, fungerer bra. Så viss det er mulig, så kan du prøve det :)

 

btw, noe nytt etter at du poket henne?

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg vise en jente i paralellklassen min at jeg liker henne?

Jeg har ikke snakket med henne før, men har henne som venn på Face.

Jeg tør ikke å si det til henne :/

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

 

Hva er det som gjør at du er forelsket i henne hvis du aldri har snakket med henne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan mener du at du skal få kontakt med henne uten å snakke? Om du ikke er villig til å gjøre det er det bare å gi opp.

 

Ja, du kan starte med å sende blikk, men ja. Mann deg opp snakk med jenta.

 

Det er jo selvfølgelig det som er det beste, men så har man jo nervøsitet om å få negativ tilbakemelding, eller å bli ertet av hennes eller mine venner.

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

Om du får dårlig tilbake melding finner du en annen. Den som intet våger, intet vinner ;)

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg vise en jente i paralellklassen min at jeg liker henne?

Jeg har ikke snakket med henne før, men har henne som venn på Face.

Jeg tør ikke å si det til henne :/

 

Postet av anonym: 8a2e9815f57e5d24c32e551357b9d8dc

 

Hva er det som gjør at du er forelsket i henne hvis du aldri har snakket med henne?

 

Hun er søt, pen og virker hyggelig. :p

 

Postet av anonym: a6e9ae1b99d0eca8ff030308c2c60647

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Dette skjedde når jeg sente henne melding i dag:

 

Meg: Hei :) Sente deg en poke med en feil, i tilfelle du lurte :p

Hun: Hei :) ok

Meg: Fine bilder på bloggen din forresten :)

Hun: takk

 

Var det lurt å skrive dette? :/

 

Postet av anonym: a6e9ae1b99d0eca8ff030308c2c60647

Nei. Blinker "stalker" lang vei i hjernen hennes nå tenker jeg.. Og virker som du overtenker litt, poke hvem faen du vil, du trenger ikke og beklage deg , ta det heller med en spøk.

Lenke til kommentar

Dette skjedde når jeg sente henne melding i dag:

 

Meg: Hei :) Sente deg en poke med en feil, i tilfelle du lurte :p

Hun: Hei :) ok

Meg: Fine bilder på bloggen din forresten :)

Hun: takk

 

Var det lurt å skrive dette? :/

 

Postet av anonym: a6e9ae1b99d0eca8ff030308c2c60647

Nei. Blinker "stalker" lang vei i hjernen hennes nå tenker jeg.. Og virker som du overtenker litt, poke hvem faen du vil, du trenger ikke og beklage deg , ta det heller med en spøk.

 

:O Hva skal jeg skrive nå da?

 

Postet av anonym: a6e9ae1b99d0eca8ff030308c2c60647

Lenke til kommentar

Sa hun kun takk? virker ikke som at hun er veldig innterisert, sa du ikke mer etter det? Det er jo da samtalen skal starte. forresten synd at du sa at du poket feil. Om du ikke hadde sakt det, hadde hun poket tilbake, og dere har hatt en såkalt "pokewar", under denne såklate "pokewaren" hadde du sagt ett eller annet om det. kommentert det på skolen dagen etterpå, gidd henne ett flørtesmileblikk. hun hadde vært din på noen uker :yes:

 

2bad4you..

 

Neida, du har fortsatt en sjangse, ikke gi opp :thumbup:

Lenke til kommentar

Sa hun kun takk? virker ikke som at hun er veldig innterisert, sa du ikke mer etter det? Det er jo da samtalen skal starte. forresten synd at du sa at du poket feil. Om du ikke hadde sakt det, hadde hun poket tilbake, og dere har hatt en såkalt "pokewar", under denne såklate "pokewaren" hadde du sagt ett eller annet om det. kommentert det på skolen dagen etterpå, gidd henne ett flørtesmileblikk. hun hadde vært din på noen uker :yes:

 

2bad4you..

 

Neida, du har fortsatt en sjangse, ikke gi opp :thumbup:

 

Når hun ikke svarer på en poke på 2 dager, tror jeg ikke det hadde blitt noe "poke war" :p

 

Postet av anonym: a6e9ae1b99d0eca8ff030308c2c60647

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...