Gå til innhold

SWTOR har ca 350.000 spillere til dags dato?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SWTOR har solgt minst 2-3 millioner kopier så langt. At det skulle være 350.000 spillere før gratismåneden er over virker veldig merkelig. Særlig når spillet også har halvparten så mange servere som WoW, men hvor WoW har lett-mellomstor befolkning på serverne, så er SWTORs tungt befolket, og tom. fulle med ventetid under primetime.

Lenke til kommentar

350,000 samtidiga inloggade spelare är egentligen ett otroligt resultat. Jag läste någonstans (tror inte det var oficiellt) att 1,500,000 konton var skapade efter att beta var färdigt.

 

Aha, skulle naturligvis ha trykket på linket. Forstod ikke av førsteinnlegget at det dreide seg om hvor mange som var logget på, på èn og samme gang. 350k er ganske heftig, og særlig for et spill som nettopp er kommet ut.

 

"Cowen and Company says the new title has had "minimal apparent impact" on the market leader."

 

Akkurat denne er jeg derimot ikke helt med på. Når jeg logger meg på WoW kontoen til samboeren er nesten alle serverne low-medium om ettermiddag/kveld.

 

Enten har WoW allerede tapt langt fler spillere i Europa enn det WoW innrømmer, eller så er WoW spillerne et annet sted. Kanskje i en galaske langt langt borte for lenge siden? :)

Lenke til kommentar

SWTOR har solgt minst 2-3 millioner kopier så langt. At det skulle være 350.000 spillere før gratismåneden er over virker veldig merkelig. Særlig når spillet også har halvparten så mange servere som WoW, men hvor WoW har lett-mellomstor befolkning på serverne, så er SWTORs tungt befolket, og tom. fulle med ventetid under primetime.

 

Slik jeg har forstått det, så er det dog plass til betydelig flere spillere per server hos Wow.

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg misforstod innlegget mitt selv hvis 350k samtidig er mye :p

Ser man på forumet på WoW så er det mange som ber om sammenslåing av et par av serverne.

 

Att WoW hade 8 millioner aktiva konton ett tag är nog sant, men då hade de gett ut en 10-dagars free månaden innan benchmark vill jag minnas. En och annan kines tar emot fria wow konton vill jag tro. Men när vi får antal sålda SWTOR spel så kommer den riktiga statistiken fram, för att vill du spela måste du aktivera en betalnmingsplan och därför, ha aktiverat kontot. Skulle inte förvåna mig om det vippar över 2 millioner, men det droppar självklart av från och med 20 Januari. Med tanke på att det i över en vecka var omöjligt att få tag i ett fysiskt spel på i stort sett dom flesta ställen säger ju en del, och EA är ju inte kända för att pressa för lite spel direkt. 350k samtidigt är enormt.

 

Servern jag spelade aktivt WoW på var en stark end-game server för bara ett par månader sedan. Den är helt död. Finns knappt end-game kvar nu även om jag tror en del kommer tillbaka.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Fler enn 60% av WoW spillere er kinesere, som betaler 6 amerikanske cent i timen for å spille WoW. De er ikke "subscribers". Kinesiske myndigheter begrenser i tillegg daglig spilletid til 3 timer. Blizzard tjener cirka 1 cent per time, per spiller. Totalt tjener de omtrent like mye på 6 millioner kinesere som noen få hundre tusen amerikanere og europeere. For at et spill skal "slå" WoW i form av profitt, som er det investorer og slikt ser på, så trenger de "bare" i overkant av fire millioner abbonenter.

 

EA har sagt at "break even point" for SWTOR er 500k abbonenter, så alt over det er bonus, og pur profitt. Personlig har jeg stor tro på at SWTOR vil fortsette å sanke abbonenter ettersom tiden går. Spillet er jo ganske umodent ennå, og har forhåpentligvis mange år foran seg.

Lenke til kommentar

Fler enn 60% av WoW spillere er kinesere, som betaler 6 amerikanske cent i timen for å spille WoW. De er ikke "subscribers". Kinesiske myndigheter begrenser i tillegg daglig spilletid til 3 timer. Blizzard tjener cirka 1 cent per time, per spiller. Totalt tjener de omtrent like mye på 6 millioner kinesere som noen få hundre tusen amerikanere og europeere. For at et spill skal "slå" WoW i form av profitt, som er det investorer og slikt ser på, så trenger de "bare" i overkant av fire millioner abbonenter.

 

EA har sagt at "break even point" for SWTOR er 500k abbonenter, så alt over det er bonus, og pur profitt. Personlig har jeg stor tro på at SWTOR vil fortsette å sanke abbonenter ettersom tiden går. Spillet er jo ganske umodent ennå, og har forhåpentligvis mange år foran seg.

 

++ Hvis folk skal sammenligne med WoW bør de ta en titt på WoW 1.0 herp. Så lenge de får optimalisert grafikken, fiksa inputlag og lignende, mer content og features tror jeg spillet blir populært mange år fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...