Gå til innhold

Se norsk tv på pcen i utlandet?


reor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

viaplay/slingbox

 

 

(NB Slingbox er en boks og ikke et program, som sender det som går på tv til pc din ;) )

 

Takker for svaret!

 

Har jeg oppfattet dette rett? Hvis jeg hadde en slingboks med meg til spania, usa eller hvor som helst på kloden så var det bare til å koble slingboksen til pcen og velge ønsket tv kanal til eksempel nrk tv 1?

For godt til å være sant? Her trenger jeg en link.

Lenke til kommentar

Nei, slingboxen setter i du i dekoderen hjemme, den slår på dekoderen eller så må du ha på dekoderen (men tror boksen gjør det) og sender tv programmene (med norsk teskt!) til ipad,pod,phone android, pc , mac osv

 

De koster rundt 1,500 kr. Noe som er billig.

 

På viaplay.no så må du betale 99 kr pr månded, men da får du med en del filmer og et par tv serier for bare 99 kr i månded. Noe jeg synes er billig. Spessielt med at du får med ca 1200 filmer, og mer legges till

 

 

 

E: NRK har sin "netttv" der du kan se meste, men du mister noe når du er i utlandet, pga rettigheter. så det er ikke så mye av nrk sin nettv som du kan se i utlandet (men den er gratis)

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei. Sikkert litt for sent, men jeg anbefaler på det sterkeste www.world-tvpro.com / www.nortvshop.com. Samme tjeneste og priser på begge sidene, bare to forskjellige leverandører. Med denne kan du streame nordisk tv direkte til datamaskinen over internet. Du kan kjøpe bare en dags brukernavn for å teste om du er usikker. Når du ser hvor bra det fungerer kan du kjøpe opp til ett år.

 

Om du er mye på reisefot og har internet (3G eller hotspot) anbefaler jeg å kjøre den på Android-enheter da dette er enklest å koble opp mot tv eller se direkte på enheten.

 

Jeg har selv brukt denne i to år uten noe som helst problem. God og rask service om det skulle være noe :)

 

Edit: Betales enkelt med PayPal og brukernavn fås direkte ved betaling. Brukernavn fungerer både på Android-enheter og Windows. Men kan bare kjøres på en enhet samtidig.

Endret av djbizie
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har brukt http://norskinternett.com for å se NRK fra Spania, funker som en drøm :) Lett å sette opp på forskjellige enheter som iPad og PC, trenger ikke installere noe programvare. De levere måneds abb. noe som gjør at det er lett å starte og stoppe abb. hvis du er i utlandet bare kortere perioder.

 

Mvh

Tore

Det var dyrt syns jeg.

150kr måneden for 4mbps vpn, dinnes jo flere vpn leverandører hvor du kan velge servere over alt og med hastigheter på 100mbps + for mindre penger.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...