Gå til innhold

Fjernkontrollsignal - forstyrrelser


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Panasonic TV, og Altibox-dekoder. Altibox-fjernkontrollen fungerer veldig dårlig. Jeg må peke rett mot dekoderen og klikke flere ganger for at den skal reagere. Har fått byttet både dekoder og fjernkontroll uten at det hjalp.

 

TV-en min er helt ny, og problemet startet da jeg tok den i bruk.

 

Jeg legger merke til at når TV-en er skrudd helt av (uten strøm), så funker Altibox-fjernkontrollen helt fint, men når TV-en er på funker fjernkontrollen dårlig.

 

Hva kan dette skyldes, og hva kan jeg gjøre med problemet?

 

 

Takk for alle inspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en eldre Panasonic tv (CRT) og en Altibox dekoder av merke Motorola ( kalt kreatel).

Det funger helt uten problemer

 

Nå tviler jeg for at Panasonic har endret så mye på kodene ( som sendes fra fjernkontrollen til tven).

Hvilke merke er din dekoder ?

 

Du sier at fjernkontrollene fungere fint når du skru tven helt av .

Har du en annen tv du bruker siden du er så sikker på at fjernkontrollen fungerer ?

 

Det jeg lurer på hva som skjer når du bruker denne fjernkontrollen uten om det at den fungerer når du peker den rett mot dekoderen ?

 

Nå er det rimelig kjent dekoderne brukt til altibox kan være lit trege på responsen., men det skall ikke være noe forskjell om tven er av eller på .

 

jeg tenkte først at kanskje tven og dekoderen brukte samme signalkoder men det kan ikke være tilfelle for da vill du ha fått respons på både tv og dekoder samtidig.

Det er kanskje det som skjer ?

 

En annen ting som skjer når batteriet er dårlig er at responsen fra fjernkontrollen er dårlig på mottakeren ( dekoderen ).

Det er neppe tilfelle siden du har prøvd med flere.

 

 

Det som virker rart er hvis tven forstyrrer signalet fra fjernkontrollen til dekoderen slik at det ikke kommer frem

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...