Gå til innhold

Hva nå AMD ? Vifteløs Intel på 5GHz


Fixer'n

Anbefalte innlegg

Intel: Vifteløs prosessor på 5GHz

Publisert: 05/02-2002

Av Jan Aril Sigvartsen

 

Intel har røpet at de snart kommer til å demonstrere en vifteløs prosessor med en svimlende klokkefrekvens på hele 5GHz.

 

Kommer AMD til å følge etter dette blir morro :grin:

 

_________________

:grin: FIXER'N fixer alt :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-02-08 03:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den "nyheten" fra Intel hørtes svært så usakelig ut. Jeg vil nå gjerne se at de kan demonstrere en skikkelig cpu på 5GHz, som yter som 5GHz burde gjøre, som er vifteløs og som faktisk er en prosessor som folk kan få kjøpe!, ikke bare til demonstrasjon på bakrommet hos Intel... Og ja selvfølgelig da nå, ikke om 2 år.

 

Man hevdet også på tidlig 80-tallet at maskinene snart skulle bli smartere enn mennesker. Foreløpig ser det ganske dårlig ut...!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 10:43, Gega skrev:

men den er fremdeles vifteløs...det må vel være et stort pluss...eller har har du problemer med å innse at INTEL kan gjøre en bra ting for oss pc brukere.



 

Hmm, en smule hårsår? Har du innsett at det jeg skriver faktisk stemmer?

 

VIA's C3 prosessor er også vifteløs, men den er jo ikke akkuratt noe å rope hurra for. I alle fall ikke når det kommer til prosessorkraft.

 

Jeg har selv både AMD og Intelprosessor. Begge har sine pluss og minus.

Lenke til kommentar

Prosessor krig vil det alltid bli,.. Men uansett hva Intel har røpet (som forøvrig virker lovende,.. så vet vi enda ikke hva for eksempel AMD har som et ess i ermet ! ? ?? - Eller VIA for den saks skyld,.. Selv om ikke VIA C3 er noe imponerende bra,.. så har jeg faktisk tro på at de en dag klarer noe GOOD shit !

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker så var det the inquirer som kom med denne nyheten først.

Og på meg så virker det som om den siden i mange tilfeller bare finner på nyheter fordi ingen kan bekrefte eller kanskje viktigst av alt avbekrefte det de sier.

 

og som byggeren sa meget mulig at de kan ha noe som kjører på 5 Ghz men hvis den gjør det på samme måten som Via sin c3 så hjelper ikke det veldig mye eller hva??

Lenke til kommentar

og som byggeren sa meget mulig at de kan ha noe som kjører på 5 Ghz men hvis den gjør det på samme måten som Via sin c3 så hjelper ikke det veldig mye eller hva??

 

Det er jeg enig i men du verden det skal bli godt den dagen vist vi slipper viften på cpu....jeg har allerede fjernet viften fra PSU (åpen psu) funker fint...har fjernet viften fra mitt GF2 TI460 kort..settet på en passiv kjøler funker fint det også. Prøvde med cpuen også men den gikk i heng når jeg begynte å spille

Lenke til kommentar

Jeg tror det stemmer.

 

Nyheten gjelder faktisk ikke noen Pentium 4 eller 5. Det er oppfølgeren til Itanium. Dessuten går ikke hele prosessoren på 5GHz, kun ALU-enheten sånn som i P4. Resten av prosessoren går på det halve i hastighet.

 

Dessuren var prototypen laget med 0,10 mikron, dvs at en 0,18 eller 0,13 mikron vil utvikle mye mer varme og gå mye tregere. Prosessorne var utrolig stor (480? mm^2), og vil neppe bli "billig"(under 50.000kr) og neppe komme før om et par år.

 

Og min antagelse: Kjøleribba var nok på størrelse med ei steikepanne.

 

En annen ting er at du kan kjøre hvilken som helst prosessor vifteløst i dag, bare du sørger for å ha stor nok kjøleribbe og lav nok spenning og hastighet på den. Selv en Athlon 1000 går vifteløst og kjølig på 800MHz og 1,2v.

Lenke til kommentar

bare Intel og Intel idioter som trur at klokkefrekvens er alt. Det er jo allerede bevist av AMD at det IKKE er det.

 

og vifteløs? så kald? da kan den jo ikke ha noen effekt da... effekt=vamre sånn er det bare

 

_________________

*FINN FLASKEALSEN!* =/

-MSI K7T 266A Pro2

-Athlon XP 1.4GHz +Zalman CU5001

-512MB Apacer PC2100

-Voodoo3 3500TV

-IBM 60GXP 40GB

-704/128 ADSL

 

[ Denne Melding var redigert av: FlaK på 2002-02-09 02:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 02:20, FlaK skrev:

bare Intel og Intel idioter som trur at klokkefrekvens er alt. Det er jo allerede bevist av AMD at det IKKE er det.


og vifteløs? så kald? da kan den jo ikke ha noen effekt da... effekt=vamre sånn er det bare


 

Men, hadde du visst litt om arkitekturoppbyggning, instruksjonssett og litt generell kunnskap så hadde du ikke skrevet slikt som dette.

 

Når du ikke kan noenting om det du skal svare på, eller kommentere, så bør du la være å svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...