Gå til innhold

Gainward G3 Ti200 kan bare brukes til Soldier of Fortune?


Ferron

Anbefalte innlegg

Litt drastisk påstand dette. Problemet oppstår allikevel i praksis. Jeg har en Aptiva maskin fra IBM med følgende komponenter:

-Pentium 3 450mhz

-windows XP

-128 RAM

Som sagt kan jeg spille Soldier of Fortune, men forsøker jeg å spille feks. Return to castle Wolfenstein, krasjer maskinen og gir meg beskjed om at skjermkortet mangler display driver?

Det er vel noen av dere som har oppgradert operativsystemet til XP, og investert i et lignende skjermkort? Kan dere hjelpe meg med noen tips om hvordan jeg kan få ting til å fungere?

 

takk

ferron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-09 16:30, Hans Erling skrev:

SirHartge:


Er du helt bortreist eller ?!? Denne tråden ligger da under skjermkort, skjermer eller hva ????



 

Uhm, jeg regner med at SirHartge er moderator og har flyttet denne tråden til skjermort, skjermer.

Ikke så vanskelig å skjønne det?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 01:59, Ferron skrev:

Litt drastisk påstand dette. Problemet oppstår allikevel i praksis. Jeg har en Aptiva maskin fra IBM med følgende komponenter:

-Pentium 3 450mhz

-windows XP

-128 RAM

Som sagt kan jeg spille Soldier of Fortune, men forsøker jeg å spille feks. Return to castle Wolfenstein, krasjer maskinen og gir meg beskjed om at skjermkortet mangler display driver?

Det er vel noen av dere som har oppgradert operativsystemet til XP, og investert i et lignende skjermkort? Kan dere hjelpe meg med noen tips om hvordan jeg kan få ting til å fungere?


takk

ferron



 

Jeg vet ikke helt hva system-kravene var på SOF, men husker at det sto en notice om da æ installerte det.

Ut i fra det du nevner av hardware der oppe, så kan det kanskje best å oppdatere Hovedkort og RAm før du gir deg ut på skjemkortet. Ytelsen vil nemmelig ikke bli så stor, siden CPu'en din er såpass liten i forhold til spill.

 

Akkurat nå sitter jeg på et LAN i løddingen og fikk låne et skjemkort etter at mitt gamle blei svidd.

Kortet er gammelt, og det klarer så vidt å kjøre litt krevende spill (grafikk messig), men det på grund av en rask prosessor på 1.4 GHz, og 768mb ram, så går dette nokså greit. Men hvis vi skulle ha gjort det omvendt, slik som det er i ditt tilfelle der at hardwaren er litt utdatert, så ville det ikke være mulig å spille spill som QuakeIII, Unreal Tournamen, med en god hastighet. Joda, ytelsen vil bli bedere, men det vil allikevell stoppe ved prosessoren og ram brikkene som skal sende videre til grafikk-kort blandt annet.

 

Mitt råd ville å oppdatere hovedkomponentene i pc'en din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...