Gå til innhold

Minne ytelse


Sportive.

Anbefalte innlegg

Hei...

Har nå byttet hk og ram i pcn min.

Jeg hadde asus a7v333 fra før og ventet meg bedre ytelse...

Jeg har nå satt inn et dfi lanparty nforce ultra 400 og en 512mb ram brikke(400mhz)

 

Minne ytelsen er dårligere nå enn med gammelt hk og ram???

Det vil vel bli bedre med 2 rambrikker, men det skal vel være bedre enn nå med bare 1?

Uansett hva jeg stiller inn rammen på i hastighet og timing er det lite forskjell, er dette normalt ?

Sandra sier 1950 på første og 1880 på andre....

 

Hilsen en noe skuffet nforce eier... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Før hadde jeg apacer(400)jeg kjørte den da i 333mhz, 256mb og nå kingston(400) 512mb, har kjørt den i 266,333,400 og forsjellige timinger, men lite/ingen forskjell.

 

hvis din cpu har 166mhz(333)på fsb er den jo best og kjøre det samme på ramen,slik at det blir synk.

selv og du setter opp rammet til 400mhz kommer du ikke til og merke mere speed på systemet ditt.

det er først og fremst når du overklokker eller har en cpu som trenger mere fsb at 400mhz rammen kommer til nytte.

 

eller mener du at du har 512 ram mere nå..mot dine 256 som du hadde før..hvis der er så skulle du jo ha merket stor forskjell med 768 ram...

 

hvilken cpu bruker du på hk ditt..?

Lenke til kommentar

Hmmm...Konklusjonen er da: Med lik busshastighet og lik ram er ikke det bedre ytelse på nforce, men mye bedre oc egenskaper, først da kommer ytelsen.. Har sett endel tester, der ligger minne ytelse på rundt 2500-3000, men da med 2 rambrikker, det skal da ikke være så stor forskjell? eller er det bare at jeg kjører (lav) 133 bus på cpu(gammel xp2100) ?

Lenke til kommentar
Hmmm...Konklusjonen er da: Med lik busshastighet og lik ram er ikke det bedre ytelse på nforce, men mye bedre oc egenskaper, først da kommer ytelsen.. Har sett endel tester, der ligger minne ytelse på rundt 2500-3000, men da med 2 rambrikker, det skal da ikke være så stor forskjell? eller er det bare at jeg kjører (lav) 133 bus på cpu(gammel xp2100) ?

 

ja..du har nok rett der..

hvis din cpu har bare 133(266mhz)på fbs er det cpu"en som holder igjen speed din på ramen..(mener jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...