Gå til innhold

Hvordan bli en tetris mester?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har spilt tetris en god stund nå, men jeg kommer ikke over lvl. 25 (snakker nå om tetris battle på facebook). Jeg bygger så høyt jeg kan og klarerer linjene med den lange brikken. Dette funker bra men jeg får aldri over 60 linjer.

 

Så spørsmålet mitt er hvordan jeg kan bli bedre, er det noen som er i høyere lvl. enn meg og kan forklare hvordan dem spiller? Er det rett og slett noen teknikker jeg ikke vet om?

 

Alle gode råd og tips blir satt pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt handler det om hastighet. Man sender 4 linjer med en tetris (4 klarerte linjer), og 6 linjer for hver følgende tetris gitt at man ikke har fått noen singles, doubles eller triples i mellomtiden. Hvis du bygger opp 8 hakk med et langt hull helt på ene siden vil du kunne sende 13 linjer om gangen. 6 for hver tetris + 1 linje for combopoeng. Bare å få litt fortgang i fingra så skal du eventuelt greie å komme deg over 100 linjer.

 

Antar at du spiller uten "bomber". Selv spiller jeg uten bomber, sikkert andre taktikker som gjelder hvis man spiller med dem.

Lenke til kommentar

Generelt handler det om hastighet. Man sender 4 linjer med en tetris (4 klarerte linjer), og 6 linjer for hver følgende tetris gitt at man ikke har fått noen singles, doubles eller triples i mellomtiden. Hvis du bygger opp 8 hakk med et langt hull helt på ene siden vil du kunne sende 13 linjer om gangen. 6 for hver tetris + 1 linje for combopoeng. Bare å få litt fortgang i fingra så skal du eventuelt greie å komme deg over 100 linjer.

 

Antar at du spiller uten "bomber". Selv spiller jeg uten bomber, sikkert andre taktikker som gjelder hvis man spiller med dem.

 

Høres ikke så dumt ut, hvilken lvl er du i? Funker dette like bra i høyere nivåer også?

Lenke til kommentar

Har selv kun vært oppe i 50. Har nære venner oppe i 96 som bruker samme taktikk. For det meste handler det om å ikke gjøre feil, bruke så lite tenketid på hver brikke som mulig og generelt ha kjappe fingre.

 

Kan også nevne at jeg møter en del folk som bruker en form for T-spin taktikk. Jeg begynte med Tetris på 90-tallet, før T-spin eksisterte, så jeg gidder ikke å sette meg inn i taktikken. Vet ikke om den er noe særlig bedre, men har observert at folk klarer å få gode antall linjer med den.

Lenke til kommentar

et tips er og bygge komboer, knuse en og en linje uten pause.

du må også være kjapp med plasering.

 

jeg prøver altid og bygge i en V med begge kantene nesten helt oppe.

 

er bare lv 23 nå, var 30 i går.

tips hvis du vil veldig høyt - ikke spill når du er trøtt :p

 

Ja, komboer bruker jeg også å lage, men jeg bygger med to frie linjer helt til høyre og bygger så høyt jeg kan. Så kan jeg sette stort sett alle brikker i mellomrommet på to linjer når jeg har bygget høyt nok.

 

Å bygge i V har jeg ikke prøvd, hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

Tetris er min favoritt, tetris er mer enn bare et spill. Tetris er det beste man kan spille feks når man er deppa pga kjærlighets sorg, eller andre livs problemer hvor man kan fokusere tankene på noe annet enn dårlige minner.

 

Når jeg spiller nytt tetris spill (de finnes utrolig mange tetris spill) så pleier jeg og skrur på maks lvl hvis det lar seg gjøre, og tvinger meg selv til å bli vant til hastigheten.

Tetris blir utrolig spennende og morsomere når man er vant til den hurtige hastigeten, og alle lvl under maks lvl blir barnemat etterhvert.

 

Håper dette hjelper, og lykke til med treningen.

Lenke til kommentar

Tetris er min favoritt, tetris er mer enn bare et spill. Tetris er det beste man kan spille feks når man er deppa pga kjærlighets sorg, eller andre livs problemer hvor man kan fokusere tankene på noe annet enn dårlige minner.

 

Internet high-five! Har brukt puzzle games til å distrahere hjernen min helt siden jeg fikk min første gameboy. Tetris var selvsagt favoritten her.

Endret av JonasKJo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...