Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fra P-matte til S-matte?


MKL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis. Behersker du 1P samt er villig til å arbeide med faget, er det helt uproblematisk. 1T og og S1 er delvis overlappende, så en overgang fra 1T er riktignok en del lettere.

 

Okei, takk for svar!

 

Jeg gikk fra T til P nå i November, og det var STOR forskjell. Der har vi enda ikke lært noe vi ikke kunne på barneskolen, og ved visse unntak 8.-9. klasse. I T var det noe nytt hver gang, og det gikk brutalt fort fremover.

 

Jeg byttet ganske nylig til fra T til P jeg også, var stor forskjell ja! Derfor er jeg litt nervøs for å gå videre på S...

 

S1 er nesten det samme som 1T.

Du lærer ingenting i 1p som gjør deg mer forberedt på S1 enn du var for å ta 1T.

 

Uki, takk. Tror jeg skal prøve meg på S-matte :)

Lenke til kommentar

Null stress om du gidder å jobbe, og ikke sliter veldig med matte. Kan tom ta R1 om du jobber. Det karriereveilederen din sier, er mao bare bullshit. Stol på deg selv - om du har lyst og er villig å jobbe, så bare kjør på! Jobber du derimot ikke, så vil du fort ende opp med 2-1 i karakter.

Endret av hoyre
Lenke til kommentar

Jeg gikk 1S og der var halvparten elever fra 1P-klassen. Mange av de skjønte ingenting som foregikk i undervisningen og endte med 2ere og 3ere på alle prøver. Jeg får inntrykk av det blir veldig vanskelig for deg å bytte, men hvis du skal velge 2P er det ganske greit for deg. De på skolen min har så lite pensum at store deler av timene går på å ha fri fra timene. I tillegg har vi fagdager, der vi har ett fag en hel dag, der 2P-klassen ikke har fagdager, fordi da ville de blitt ferdig med pensumet i løpet av 3-4 mnd.

Lenke til kommentar

Jeg går P-matte nå, men har planer om å gå S-matten neste år. Karriereveilederen vår sier at det er kjempevanskelig å gå fra P til S, stemmer dette?

 

Burde gå bra det. Har en kompis som gikk fra 1P til S1, han endte opp med 6 på eksamen.

 

Imponerende!

Lenke til kommentar

Jeg går P-matte nå, men har planer om å gå S-matten neste år. Karriereveilederen vår sier at det er kjempevanskelig å gå fra P til S, stemmer dette?

 

Burde gå bra det. Har en kompis som gikk fra 1P til S1, han endte opp med 6 på eksamen.

 

Imponerende!

Jeg ender opp med stryk. Jobber du med faget, er ikke S1 noe spesielt vanskelig.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Gikk selv fra 1P til S1. Du lærer mye nytt i S1, men det meste bygger på det du allerede har hatt i 1P. Logaritmer er vel det eneste jeg kommer på som kan være tricky å lære seg i starten, men de aller fleste i klassen min beherska det, hvorav 90% hadde hatt 1P første året.

 

Med andre ord krever det sannsynligvis bare at du er passe oppegående og villig til å jobbe. Det hjalp også med et geni av en lærer til å lære det fra seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...