Gå til innhold

Vil ha totalforbud mot mobilbruk i bilen


Anbefalte innlegg

 

Det du gjorde var å i praksis framlegge følgende argument "dette bør ikke forbys fordi det finnes annen farlig adferd i trafikken". Det er ett totalt meningsløst argument, det at det finnes annen farlig adferd kan kun brukes til å argumentere for at man skal forby alt eller forby ingenting, det er som argument for ett konkret forbud fullstendig meningsløst uten enn videre vurdering av størrelsen på tiltakets effekt. Argumentet ditt var fullstendig verdiløst, og det bør du se.

 

AtW

 

Da må jeg bare beklage min mangelfulle kommunikasjon for det jeg har skrevet har ikke vært ment å i praksis framstå som jeg framla det argumentet. Derimot har jeg ment i praksis å framlegge henvisninger til at det finnes andre problemstillinger som viser at det ikke er rett fram å trekke opp grensene for hva som er og ikke er tillatt. Hvis du oppfattet det slik at jeg mener det i praksis er vanskelig å forby en ting uten å forby en annen, har jeg nok feilvurdert min og din evne til å kommunisere utover enkeltargumenter.

 

Ja, du har nok feilvurdert din evne til å kommunisere, om det du mente var selvfølgeligheten "det er ikke rett fram å trekke opp grensene", så foreslår jeg du skriver det neste gang, istedet for å istedet forfatte noe som ser ut som et svært tafatt argument imot ett totalforbud.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva får deg til å mene at folk som vil ignorere ett eventuelt totalforbud ikke vil bruke handsfree?

 

AtW

 

Det er jo et interessant spor. Jeg tror folk flest som bruker hands-free gjør det på tross av pris, montering, instillinger på anlegg og instillinger på telefon som totalt sett utgjør en større andel hassle enn folk flest synes er greit. Så da er spørsmålet om hvorfor de likevel får det installert/aktivert. Fordi det er knyttet opp mot sikkerhet.

 

Når så man gjør det offisiell politikk/"sannhet" at det er like farlig å bruke handsfree, så tar man bort hele motivasjonen til å bruke handsfree for mange.

 

Er du uenig?

 

Gjør man det til offisiell politikk at det er like farlig? Til tross for at du påstår din tidligere påstand om gnålende unger ikke var mente som ett argument i saken, så fortsetter du jo å framstille det som at noe er like farlig sålenge det er forbudt, og at folk ikke evner å skille imellom det. Tror du folk mener det er like farlig å bruke mobil per i dag, som det er å fyllekjøre? Begge deler er jo ulovlig?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Ja, du har nok feilvurdert din evne til å kommunisere, om det du mente var selvfølgeligheten "det er ikke rett fram å trekke opp grensene", så foreslår jeg du skriver det neste gang, istedet for å istedet forfatte noe som ser ut som et svært tafatt argument imot ett totalforbud.

 

AtW

 

Åkai.

 

Det har jeg forøvrig allerede gjort, både i avklaringen til deg og de andre innleggene mine fra i dag.

 

 

Til tross for at du påstår din tidligere påstand om gnålende unger ikke var mente som ett argument i saken, så fortsetter du jo å framstille det som at noe er like farlig sålenge det er forbudt

 

Eh, nei? Det FINNES ikke noe resonnement som kan ta setninger fra denne tråden og lede til "min" påstand der, om at noe er like farlig så lenge det er forbudt.

 

Tafatt kan du være sjøl, som kommer med så tullete tullerier enda du vet du er en dreven debattant. ;)

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eh, nei? Det FINNES ikke noe resonnement som kan ta setninger fra denne tråden og lede til "min" påstand der, om at noe er like farlig så lenge det er forbudt.

 

Tafatt kan du være sjøl, som kommer med så tullete tullerier enda du vet du er en dreven debattant. ;)

 

Ok, så hva er ditt argument for "Når så man gjør det offisiell politikk/"sannhet" at det er like farlig å bruke handsfree,". Hvordan gjør man det til "offisiell politikk" at begge deler er like farlig i den situasjonen med unntak av at begge deler blir forbudt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror at dersom du søker bakover i denne tråden vil du nok finne ut at "like farlig" er et argument brukt mot handsfree. Det påstås at handsfree er like farlig som å snakke i håndholdt telefon, basert på den ene, ofte siterte undersøkelsen. Det er der "like farlig" kommer fra, ikke fra hva jeg mener et forbud gjør/ikke gjør. Det jeg mener med å gjøre noe til en offisiell sannhet, er å bruke den undersøkelsen som begrunnelse for et totalforbud.

 

Og da kommer vi tilbake til min spådom om at en slik lovgivning vil veie tungt mot sikkerhet som en faktor for motivasjonen for å ettermontere eller aktivere handsfree. Hvis lovgivningen forbyr bruk av handsfree og de som uttaler seg på vegne av lovgivere bruker forskning som viser at handsfree er like farlig som håndholdt, da vil den generelle oppfatningen være at handsfree har blitt bevist til å ikke ha noen effekt. Det er jo også det som blir argumentert her, som "veldokumentert".

 

Forøvrig kan jeg jo påpeke at en del av den undersøkelsen, et av argumentene mot handsfree gikk på økt frustrasjon fordi det er så vanskelig å bruke handsfree. Der burde det kanskje skilles mer mellom fastmontert og ikke fastmontert handsfree.

 

---

 

Nå må jeg kjøre, det er nullføre og jeg har ikke handsfree. Hvis noen skulle forsøke ringe meg, så vet jeg av erfaring at det vil påvirke kjøringen min mer enn da jeg hadde fastmontert handsfree. Men de har salta veien så det er ikke glatt. Snakkes senere.

 

Update: Kom trygt hjem, uten å bruke håndholdt eller håndfri, ingen andre forstyrrelser enn radioen og en kar som fór og svinsa uti veien. Var ikke glatt.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...