Gå til innhold

BF3 fryser

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann! :)

hatt bf3 på pc i noen måneder nå. i starten klikket det en del. bildet frøs og pcen måtte omstartes på den kjipe måten. etterhvert når spillet klikket kunne jeg ctrl-alt-del og avslutte spillet. deretter kom det en glanstid uten noe klikkings i det hele tatt. nå er problemet tilbake som aldri før. bildet fryser og jeg kommer meg ikke til skrivebordet. det skjer ca 10-90 min ut i spillet på multiplayer (ikke prøvd noe annet enda).

http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=97410 her har du pcen. langt ifra det beste på markedet, og takket være Radeon HD 6650M kortet oppnår den bare "minimum req" på can i run it. har all settings på low and oppløsningen litt lavere enn maks (altså 1200x900ish).

varme er neppe problemet tror jeg. pcen rekker ofte ikke engang å bli skikkelig varm. dessuten har jeg "vifte- underlag" som pcen står på som kjøler den ned. har noen en ide om hva årsaken kan være? at pcen er for dårlig blir litt for enkelt syns jeg å si, ettersom jeg tross alt hadde en periode på noen uker hvor spillet aldri klikket.

takker for all hjelp her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil peke på varmen. Prøv å blåse/støvsuge pcen. Bare pass på at vifta ikke spinner for fort da ryker kulelagerene.

Ellers er det å oppgradere drivere. Prøv også å oppgradere chipset driverne.

Lykke til.

Skrevet

hahah :D

når det gjelder oppdatering av drivere: hva bør jeg fokusere på? skjermkortet så klart, noe mer?

men pcen føles ikke så veldig varm, men kan jo være du har rett i at det er hva skaper trøbbel (men som sagt hadde jeg en periode på 2-3 uker uten noe krasj)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...