Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstern harddisk vil ikke koble til


Anbefalte innlegg

Har en ekstern harddisk (seagate), som har vært helt fin lenge, men hver gang den har blitt koblet til pc'en, så har det kommet opp en melding om å scanne og reparere feil. Valgte idag å gjøre dette, men etter et halvt minutt, så fant jeg ut at det tok for lang tid, så valgte derfor å avbryte. Problemet som oppsto da var at harddisken ikke vil koble seg til pc'en lengre.

Har prøvd forskjellige usb'er og den blir heller ikke funnet på diskbehandling. Noen som har opplevd problemet før, eller som vet hvordan man kan fikse dette?

 

 

Edit: sikkert feil plass for å poste dette, men no idea hvor det passer best :p

Endret av cannavaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ha lastet ned diagnoseprogrammet til Seagate og brukt det før du prøvde å reparere disken da det faktisk kan gå skikkelig gæli.

 

 

Antagelig så har disken din skadede sektorer. Muligens så har den gått tom for friske sektorer å putte data fra skadete sektorer i og da er disken din i praksis ubrukelig.

 

Jeg ville opprettet en rma hos det firmaet du kjøpte den hos og sendt den inn for bytte til ny disk. Du har 5 års reklamasjonsrett på denne disken.

Lenke til kommentar

Tror du misforsto skikkelig. Har ikke prøvd å reperare den selv. Men er sånn "scan og reparer" som popper opp hver gang hardisken blir koblet til pc'en. Har før bare klikket på fortsett uten å scanne, men denne gangen kjørte jeg scan, og avbrøyt etter et halvt min ca. Etter at jeg avbrøt, så har den ikke blitt funnet av pc'en overhodet.

Lenke til kommentar

OK, det er en USB kontroller i den eksterne boksen. Og den inneholder antagelig en liten mikrokontroller, som styrer USB protokollen. Men det er svært lite trolig at programvaren for denne kan påvirkes av normal operasjon.

Når USB kontrolleren slutter å fungere kan man jo bare spekulere i akkurat hva feilen er. Din gjetting er lik god som min. :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...