Scroogey Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Jeg trenger å bruke oversettelsesprogrammet Apertium offline, og lurer på om noen vet hvordan jeg kan installere det på PCen. Har prøvd å laste det ned, men finner ingen installasjonsfil i .zip-filen Noen?
Scroogey Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Skrevet 17. desember 2011 Jeg lastet ned herfra: http://sourceforge.net/projects/apertium/
r2d290 Skrevet 17. desember 2011 Skrevet 17. desember 2011 Vel, det faktum at fila inneholder *.sh-filer, samt at innstallasjonen innebærer blant annet at du skal skrive "./configure", gjør at jeg ser for meg at dette er noe du ikke kan innstalere ved å dobbeltklikke på en fil i Windows, og hei heller skrive disse kommandoene i Windows sin cmd. Og det faktum at du snakker om "Innstalasjonsfil i zip-filen" gjør at jeg regner med at du ikke sitter på en Linux-maskin. Om du har tilgang på Linux (kan kjøres fra en virituel maskin i Windows), så vil jeg tro at du enkelt kan følge readme eller install-fila via linux sin Terminal. Men nå er ikke jeg kjent med programmet i det hele tatt, så skyter igrunn litt i lufta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå