Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Funker dette anlegget helt ok?


Daniboy89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt morsomt at du skriver ekstremt dårlig, noe jeg tviler veldig, da jeg synes bare to xo høytalere bak funker nesten greit. Da må jo bare et par ekstra greie høytalere og en si ellers gjøre ting litt bedre, ville bare høre hva folk hadde å si om lydbildet. Min boss spiller funker fett, så når du eiere at den vil gjøre ting Børre, sier det meg at du ikke har peil, selv om jeg ikke har det.

Lenke til kommentar

Cossie har rett han. Men alt kommer jo an på hvilke krav du stiller. Mange som synes billige løsninger som dette spiller helt ok. Men når de fleste av dem kommer inn i en bil med bedre utstyr er forskjellen stor. Har selv prøvd både billige løsninger som disse og andre dyrere løsninger. Har som cossie også har sagt i mange tidligere tråder også drevet med dette i over 20 år. Men som sagt, kommer helt ann på dine krav til lyd.

Lenke til kommentar

mitt krav er en ganske klar tone, kan spille ganske høyt og høre bassen dunke godt der bak.

 

Og da er du helt på villspor, men noe sier meg at du ikke vet hva bra lyd er, iom at du synes xo er greit, for ikke å snakke om boss... Hadde du byttet spiller til er grei pioneer eller alpine, så hadde du fått deg en skikkelig overraskelse. Lydkvaliteten er veldig mye bedre der nemlig.

 

Greit nok at du vil få lyd og litt bass, men når du skal ha sub baki, så må den ha en kasse for å spille optimalt. Du vil da fylle bagasjerommet med et visst trykk fra suben, og når du da monterer et par høyttalere i hatthylla, så kan du jo tenke deg hva som vil skje når trykket fra suben treffer mambranen i høyttalerene, samtidig som høyttalerene skal spille riktige toner. Dette vil da selvfølgelig påvirke lyden i hattehyllehøyttalerene i negativ retning. Ikke bare det, men forsterkeren som selges i den pakka er for liten til å drive både sub oh høyttalere opptimalt.

 

Du trenger ikke nødvendigvis å bruke en formue for å få noe som er mange ganger bedre enn det du linker til.

Et godt frontsett, en god sub i kasse, og en litt kraftig 4 kanals forsterker, så er mye gjort.

Lenke til kommentar

mitt krav er en ganske klar tone, kan spille ganske høyt og høre bassen dunke godt der bak.

 

Og da er du helt på villspor, men noe sier meg at du ikke vet hva bra lyd er, iom at du synes xo er greit, for ikke å snakke om boss... Hadde du byttet spiller til er grei pioneer eller alpine, så hadde du fått deg en skikkelig overraskelse. Lydkvaliteten er veldig mye bedre der nemlig.

 

Greit nok at du vil få lyd og litt bass, men når du skal ha sub baki, så må den ha en kasse for å spille optimalt. Du vil da fylle bagasjerommet med et visst trykk fra suben, og når du da monterer et par høyttalere i hatthylla, så kan du jo tenke deg hva som vil skje når trykket fra suben treffer mambranen i høyttalerene, samtidig som høyttalerene skal spille riktige toner. Dette vil da selvfølgelig påvirke lyden i hattehyllehøyttalerene i negativ retning. Ikke bare det, men forsterkeren som selges i den pakka er for liten til å drive både sub oh høyttalere opptimalt.

 

Du trenger ikke nødvendigvis å bruke en formue for å få noe som er mange ganger bedre enn det du linker til.

Et godt frontsett, en god sub i kasse, og en litt kraftig 4 kanals forsterker, så er mye gjort.

Takker for svar. Tenker å kjøpe med en subkasse som passer. Har du noen gode tips som kommer på under 2000? Fins ikke det mener jeg det er bedre med dette enn ingenting, for har ikke råd til noe annet.

Lenke til kommentar

Det er bedre enn soundstorm greiene, men dessverre helt feil satt opp. Her er også forsterkeren ALT for svak, og igjen så er det med 6x9" som blir vanskelig å få inn i dørene foran vil jeg tro ;)

er uenig i en ting. For svak forsterker. Har satt i sub og forsterker, sparker i fra som bare det, jeg er veldig fornøyd i alle fall! Blir for masse for meg med maks på bassen! Men høytalerne er sykt dritt å få inn i dørene, værste gitteret jeg har sett. Må ha 6mm brei og 6 cm lange skruer for å bolte de fast. store er de og, men har skjært hull og lagt ledninger så tror det funker fett :) testet høytalerne og med to slike fremme og to i hatthylla + en 1200 w bass bak ble det kanon ;)

Lenke til kommentar

forresten, hvor viktige er grillen? SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mye enklere å montere uten de :p noen tips til modernisering ?

 

Tror jeg melder meg ut når det gjelder å prøve å hjelpe deg gitt, du skjønner jo ikke en dritt av hva jeg prøver å si.... De høyttalerene du har i hatthylla, har du kasse på dem? Hvis ikke så vil de påvirkes av trykket fra suben og låte ræva (jo, de vil det fordi om du mener noe annet) Og det sier seg selv at den forsterkeren er alt for svak, den gir jo bare 140w til en sub som takler 1200w, og for å få full kontroll på suben, så trenger den en forsterker som er nesten 10x så sprek. Det som skjer nå, er at du spiller så forsterkeren sliter, og sender klippte signaler til suben, og da takker suben for seg ganske fort.

 

Men lykke til, og gled deg til den dagen du får høre noe som spiller bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...