Gå til innhold

[Løst] Nytt hovedkort, oppstarten er som vanlig. Reinstallere likevel?


yesus

Anbefalte innlegg

Har installert nytt hovedkort(GA-870a-USB3).

 

Gjorde klart til å reinstallere OS, men når jeg startet opp PCen igjen gikk alt som normalt.

Fikk en svart skjerm der det stod at den sjekket OS, så bildet til den nye BIOSen, etter det var alt normalt!

Betyr dette at jeg slipper å reinstallere alt? Eventuelt bare slette alle gamle hovedkort-driver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men er det sikrere å gjennomføre en clean install?

takk for svar!

 

to nye spørsmål:

-er det et sted jeg kan slette alle drivere på en gang, eller går jeg inn på enhetsbehandling og velger hver og en maskinvare, for så å avinstallere driverne?

-hvor og hvordan verifiserer jeg windows med hovedkortet, kort fortalt?

Lenke til kommentar

ok, men er det sikrere å gjennomføre en clean install?

takk for svar!

 

to nye spørsmål:

-er det et sted jeg kan slette alle drivere på en gang, eller går jeg inn på enhetsbehandling og velger hver og en maskinvare, for så å avinstallere driverne?

-hvor og hvordan verifiserer jeg windows med hovedkortet, kort fortalt?

 

 

Virker alt som det skal og det hovedkortet du hadde før var av samme merke med samme brikkesett, ser jeg ingen grunn til å gjøre clean install.

 

Du kan ikke slette alle drivere på en gang, og hvis du sletter de driverne som du ser i Enhetsbehandling, sletter du faktisdk de nye deriverne. Fulgte med en CD for hovedkortet bruker du den for å oppdatere drivere.

 

Vertifiser Windows med det nye hovedkortet? Du mener vel aktivere Windows på nytt for det må du nok gjøre når du bytter hovedkort da Windows bruker hovedkort som en del av "godkjenningskoden" sin. Har du retail Windows, ikke noe problem å aktivere på nytt, har du OEM versjon, litt verre, men kan gå bra.

Lenke til kommentar

Hovedkortet har hverken samme merke (fra Asus til Gigabyte) eller samme chipset(fra Nvidia til AMD).

 

 

Har CDen, men tenkte at det ville vært smart å slette de gamle, så det ikke skjer noe uventet kluss... har jeg rett?

 

retail ja, en CD i hvert fall, så det å gjøre en clean install er ikke så mye stress, har alt klart, alle viktige dokumenter og saved game-filer på en ekstern harddisk :)

 

Ka du trur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...