Gå til innhold

Ødelagt tv levert 2 ganger på rep. den andre gangen levert tilbake "ingen feil funnet".


Anbefalte innlegg

Har en tv som av og til kun lyden fungerer når jeg slår den på(gjelder alle signaler coax, HDMI, D-sub og scart) så leverer jeg den til service også bytta de noe strømgreier (husker ikke navnet i farta).

 

Ca en måned senere begynner jeg å få samme feil.

Leverer den så inn til service får tven tilbake litt over en uke etterpå og er fornøyd med den kjappe servicen helt til jeg kommer hjem og leser service rapporten der det står "ingen feil funnet".

 

Har fortsatt samme feil på tv, det jeg lurer på er om jeg kan kreve heving av kjøpet da jeg nå skal levere den til service med samme feil for tredje gang selv om de ikke fant noen feil ved forrige service.

 

Har forresten video av feilen etter at jeg fikk den tilbake fra service den første gangen, og nå som feilen igjen oppstår.

 

TL;DR: Feil på tv reparert, samme feil oppstår leverer på service igjen får den tilbake med "ingen feil funnet", samme feil oppstår enda(har video bevis). Kan jeg kreve heving?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig. :)

 

En utfordring du kan få er om verkstedet på nytt konkluderer med at feilen ikke er der, slik de gjorde sist. Selv om du har krav på heving etter to avhjelpsforsøk, så har selger fortsatt krav på å undersøke varen på sitt verksted. Om de da finner feilen så må du bare være klar og tydelig på kravet ditt for å unngå at de avviser hevingskravet med at forrige avhjelpsforsøk ikke "teller". Evnt om de ikke finner feilen må du sørge for å demonstrere det for de, gjerne med beviset ditt.

 

edit: Der var Loko før meg :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...