Gå til innhold

Hva slags saker skriver vg om i papirutgave kontra nett utgave ?


MrAvionics

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser vg nett mest men leser også papir utgaven også iblant. Det jeg generelt ser er forskjellig er at det er mere "glad historier" (slik som også se & hør har). også sånn rare slik som " Jane fra Bristol er ikke som andre barn fordi hun er født med øre i panna.

 

Vet ikke om det er bare meg som føler det da...

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Leser aldri VG i papirform og skal ha en presentasjon av VG på skolen. Hva skriver de forskjellig i papirutgave kontra nettutgave ?

 

Der jeg jobber får vi inn avviser hver morgen. Jeg leser dem aldri, men ser gjerne fort på forsiden. Det er helt klart at de har vært nødt til å gjøre om papirformen veldig drastisk for å klare å selge. Det virker som det er veldig lite av det ALLER siste nytt sånn som nettutgaven. I stede satser de mer på livsråd og undersøkelser med overraskende resultater som gjør at folk nesten føler de MÅ kjøpe avisen. Overskrifter som ofte går igjen kan f.eks. være:

 

"1/5 kreft tilfeller skyldes kosthold, slik unngår DU fellene."

 

"Barn blir mobbet: Holder det skjult for foreldrene sine

- Hvor mye vet du om barna dine?"

 

"Slik unngår du økonomifellene"

 

"Her er de billigste julegavene"

 

"Psykolog forklarer: Derfor holder vi ikke nyttårsforsettene våre"

 

Som du ser på disse forsidene så kan de nesten virke livs forandrende, hvis du ikke kjøper avisen kan du faktisk dø av kreft. Og du bryr deg vel om ungene dine? Da må du kjøpe VG! Veldig sleipt og psykologisk dette her egentlig, men de må jo selge. Også har du jo Dagbladet som har kjørt denne kosthold bølgen sin.

 

I tillegg er gjerne halve forsiden fylt med reklame for ett eller annet. De har også andre "dypere" saker fra en tid til en annen, feks om ABB sin barndom og slikt. "Derfor ble han en morder"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...