Gå til innhold

Skal bytte HDD i laptopen min.


Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Tenker å skifte ut min nåværende HDD til en SSD disk, vil alle SDD 2.5" fungere i laptopen min?

 

Har en http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-x53sc-sx496v/162108.3003/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=162108%2B-%20ASUS%20X53SC-SX496V&utm_campaign=Productfeed

 

 

Takker for svar.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Har bestilt en Corsair SSD Force Series 3 120GB.

Har lest at firmwaren må oppdateres, siden en del folk får bsod fra tid til en annen. Men leser også at det er SATA 3, selv om min sikkert er SATA 2, så er vel SATA 3 bakoverkompitabel?

 

takk.

Lenke til kommentar

Du nevner ikke hvilket Win 7 versjon du har, men den er det mange som har på plate. Lisensen har du under maskinen (tror jeg - det er det naturlig). Den finnes også til å lastes ned, men avhengig av hvilken versjon, så finnes den på nett.

 

Du kan også overføre hele innholdet fra den HDD til SSD. Det finnes programvare for det. Noen SSD kommer med programvare for å klone innholdet til en annen. Da burde du også få med deg recovery partisjonen hvor OSet ditt ligger.

 

Det finnes ulike måter å "koble" til den nye HDD/SSD til maskinen for kloning, fra par hundre til vel firehundre. Litt avhengig av løsning og grensesnitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Vel, da har jeg installert W7 og alle proframmer jeg trenger, og alt funker fint. Laptopen starter fra jeg trykker på Power-knappen på 13-15 sekunder. NICE!

 

Får håpe det ikke baller seg om noen uker, som jeg har lest med andre som har brukt SSDen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...