Gå til innhold

PC får ikke kontakt med PS3


Anbefalte innlegg

Jeg fikk et nytt modem fra min ISP. Det er en Zhone 1512. Den har innebygget 4 lanporter. Det er ikke WiFi på denne, så jeg har koblet til en trådløs router til dette nye modemet.

Nå er PC og PS3 koblet til det nye modemet. Problemet er at jeg ikke får disse to til å snakke med hverandre. Jeg bruker PS3 Media Server til å streame filmer/serier osv, men PC får ikke kontakt med PS3. Jeg har prøvd å knote litt inne på config, men skjønte ikke så mye. Noen som kan hjelpe?

Jeg kan alltids koble PC og PS3 til routeren og sjekke om det funker, men jeg syntes det virker litt mer stabilt når jeg er koblet rett til modem. Ikke vet jeg om dette er tilfelle, men jeg bare innbiller meg det. x)

 

 

EDIT: Jeg koblet PC og PS3 til router, og da gikk det. Så da får jeg bare prøve og se om jeg merker noe forskjell. Tviler vel på at jeg merker noe særlig stor forskjell, ettersom det var det gamle modemet jeg hadde problemer med.

Men jeg vil gjerne få hjelp til å konfigurere det nye modemet slik at PC og PS3 kan være koblet til det, og enda snakke sammmen.

Endret av JayCamino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er noe problemer med å få kontakt når man bruker nyeste versjon av ps3mediaserver. Men om man legger inn et hakk eldre software skal det ikke være noe tilkoplingsproblemer.

 

Men senest i går var jeg hos en kamerat som ikke fikk kontakt når nyeste versjon var i bruk. Det kan kanskje være noe der? Har du prøvd annen versjon av ps3mediaserver.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe problemer med å få kontakt når man bruker nyeste versjon av ps3mediaserver. Men om man legger inn et hakk eldre software skal det ikke være noe tilkoplingsproblemer.

 

Men senest i går var jeg hos en kamerat som ikke fikk kontakt når nyeste versjon var i bruk. Det kan kanskje være noe der? Har du prøvd annen versjon av ps3mediaserver.

 

Nja, jeg får kontakt hvis jeg kobler pc og ps3 til router. Men når jeg spiller online med PS3, så er det veldig ustabilt, så jeg vil helst ha både PC og PS3 koblet til det nye modemet.

Kan det være en brannmur i det nye modemet som sperrer kommunikasjonen mellom PC og PS3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...