Gå til innhold

– Kun én PSN-bruker på PlayStation Vita (Vita)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
1323187939[/url]' post='18680510']
1323183921[/url]' post='18680149']
1323165539[/url]' post='18678847']

* Støtter kun én bruker pr konsoll, så det blir moro å kjøpe brukte konsoller.

 

Den støtter kun en psn-konto om gangen. Det er så vidt jeg forstår fult mulig å fjerne en konto, og legge inn en ny konto etterpå. Dette et akuratt slik dagens psp og 3ds fungerer, og ikke noe som er unikt for vita.

 

3DS bruker ikke brukere i det hele tatt, men lagrer alt i hvert spill. Om du kjøper 3DSen min får du automatisk med alle spillene jeg har lastet ned via eShop og så videre. Jeg kan likevel laste de ned igjen om jeg kjøper en ny 3DS senere. (men om du sletter de som lå inne kan du ikke bare de laste dem igjen, logisk nok.)

 

Jeg ser på det som hver 3ds representerer en bruker, da alt du gjør og nedlaster blir registrert/låst til selve maskina. Savegames tror jeg ikke har noe med denne saken å gjøre i det hele tatt. Så vidt jeg vet er ikke savegames på psp låst til psn-kontoen, og kan uten problemer flyttes mellom ulike psp-maskiner. Hvordan vita håndterer dette gjenstår å se, men slik jeg ser det handler denne saken om hvordan vita håndterer trophies, nedlastet innhold, vennelister osv, og der synes jeg det rent praktisk er mye som blir likt mellom vita og 3ds.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor skal folk ville låne noen andre sin konsoll da? Må de ikke ha sin egen for i det hele tatt å kjøpe spill til den da?

 

Ikke nødvendigvis, og uansett, hva så? Låner du aldri ting av noen som du har selv? Har du aldri lånt bruk av en PC, et kamera, eller en TV:

 

AtW

 

Jo, men dette er jo ikke noe hinder for å låne den bort? En person som låner min DS låner jo også mine spill.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skal folk ville låne noen andre sin konsoll da? Må de ikke ha sin egen for i det hele tatt å kjøpe spill til den da?

 

Ikke nødvendigvis, og uansett, hva så? Låner du aldri ting av noen som du har selv? Har du aldri lånt bruk av en PC, et kamera, eller en TV:

 

AtW

 

Jo, men dette er jo ikke noe hinder for å låne den bort? En person som låner min DS låner jo også mine spill.

 

Men det er mye mye mere praktisk å bruke sin egen konto.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skal folk ville låne noen andre sin konsoll da? Må de ikke ha sin egen for i det hele tatt å kjøpe spill til den da?

 

Ikke nødvendigvis, og uansett, hva så? Låner du aldri ting av noen som du har selv? Har du aldri lånt bruk av en PC, et kamera, eller en TV:

 

AtW

 

Jo, men dette er jo ikke noe hinder for å låne den bort? En person som låner min DS låner jo også mine spill.

 

Men det er mye mye mere praktisk å bruke sin egen konto.

 

AtW

 

Joa, ser den.

Lenke til kommentar

de trenger at denne blir en suksess

 

 

Og det blir den. Kompiser jeg har som aldri har brydd seg om håndholdte i det hele tatt gleder seg stort til denne.

 

Se bare på xperia play :ph34r: Et skrekk eksempel på hvordan sony ikke har noen spille support :hmm: med lovte ps1 spill som først annonsert hvor ble de av??e :ph34r: For en skam med hele ps1 backloggen ,klarte de å screw up et faktisk kurrant produkt med sin egen mangel på spille support ... :nei:

 

Hvordan går det med XBox spill på Xbox 360 da?

Lenke til kommentar

Skulle tro Sony hadde lært....Men neida, de bare pøser på med grunner til at hackere skal føle seg moralsk berettiget til å hacke konsollene deres. Tipper det ikke tar veldig lang tid før vi kan "dele" spillene med "venner" på denne også. høhøhø ;D

 

Enig, tipper nok at denne blir hacket over natten for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar

Skulle tro Sony hadde lært....Men neida, de bare pøser på med grunner til at hackere skal føle seg moralsk berettiget til å hacke konsollene deres. Tipper det ikke tar veldig lang tid før vi kan "dele" spillene med "venner" på denne også. høhøhø ;D

 

Enig, tipper nok at denne blir hacket over natten for å si det sånn. :p

 

Og det er bra?

Lenke til kommentar

Se bare på xperia play :ph34r: Et skrekk eksempel på hvordan sony ikke har noen spille support :hmm: med lovte ps1 spill som først annonsert hvor ble de av??e :ph34r: For en skam med hele ps1 backloggen ,klarte de å screw up et faktisk kurrant produkt med sin egen mangel på spille support ... :nei:

 

Hvordan gikk det med Windows Phone, egentlig? Den som liksom skulle bli som en Xbox i hånda? Og hva med "Project Milo" som ble lovet som en av lanseringsspillene til Kinect? Alle store kompanier gjør slike idiotiske promoteringsting, lover ting de ikke kan holde for å få systemet til å virke mer lukrativt.

 

Sony ligger langt under Microsoft i antall solgte konsoller å spill, men å si at de sliter er totalt feil. Det er ikke akkurat slik at de er på konkursens rand.

 

On topic: Jeg ser kontroversen med denne restriksjonen, men jeg synes nå personlig ikke det er SÅ forferdelig som noen skal ha det til å være. Virker snodig og bakvendt, men jeg personlig ville i alle fall ikke lide av det. Men så er jeg ikke særlig mye av en håndholdt-fyr heller, så da bryr jeg meg vel gjerne ikke.

 

 

 

PS Vita så langt:

 

* den -billigste- versjonen blir like dyr som 3DS var da den kom.

 

Og dette er uventet? 3DS var utrolig billig - det var ingen som hadde anslått en så lav pris på forhånd. PS Vita virker som en langt mer robust multimediaenhet enn det 3DS var, og 3DS sådan har lite å fare med over eldre DS-modeller foruten 3D-funksjonaliteten (og noe forbedret grafikk som fortsatt ikke er særlig bra).

 

 

* den dyreste støtter 3G for ikke å være avhengig av wi-fi - om du gidder betale dyre tellerskritt for å være oppkoblet.

 

Hvordan er dette et problem? Den støtter jo 3G og Wi-Fi, gjør den ikke? Trodde du at du skulle få surfe på internett helt gratis?

 

* krever minnekort for å lagre det meste, inkludert lagring i mange spill. Disse er svindyre og følger ikke med.

 

Jaha? Hvilke minnekort er det nå snakk om da? Om den bruker rimelig standard MicroSD HC kort, så kosterde noen få tikroninger på nett. Eksempelvis her. Minnekort var kanskje dyre for ti år siden, men du har nå tydeligvis ikke fulgt med om du mener de er SVINDYRE.

 

* Støtter kun én bruker pr konsoll, så det blir moro å kjøpe brukte konsoller.

 

Kjøp nytt. Da har du garantien i boks og alt. Bedre enn å spare noen hundrelapper, for så å få masse urettelige feil.

 

 

Hva hjelper bra spill når konsollen er så håpløs? Liker at det er touchpad bak (skjønt hvorfor kan ikke en vanlig knapp som på alle andre konsoller/gamepader funke like bra?), men 3DS skulle være en revolusjon da den kom pga 3D og mye annet snacks. I realiteten ble det noe helt annet. PS Vita har en del å bevise, med andre ord.

 

Jeg ser ærlig talt ikke hvordan disse tre begresningene er så kjempesvære at et PS:Vita kjøp plutselig blir uaktuelt. Å kalle den HÅPLØS er en kjempestor overdrivelse. Og hvorfor har så PSV "en hel del å bevise" når 3DS ble så mye mindre god enn den skulle være? Om noe som helst, så har PSV faktisk MINDRE press på seg nå.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...