Gå til innhold

Kjøpe ny pc for spilling (Student)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en pc for spilling, da jeg savner dette etter at jeg solgte min for 1 år siden. Jeg er student og har ikke all verden og rutte med, men regner med det kommer inn noen kronasjer som følger av ekstra jobb i ferien + eventuelle penger fra snille tanter og onkler.

 

Jeg er i bunn og grunn på utkikk etter en pakkeløsning som drar de nye spillene (bf3/skyrim), men er åpen for å kjøpe deler, da jeg sikkert har mulighet til å få noen kompiser til å bygge for meg. (Jeg har ikke bygget en pc siden jeg var 15, noe som nærmer seg 10 år siden, og tar ikke sjansen på å gjøre det igjen.

 

Litt om budsjettet:

Som jeg nevnte studerer jeg på fulltid, men regner med å legge til 6000 + -. Jeg trenger ikke det mest hardcore som finnes, jeg trenger ikke å kjøre alle spill på ultra.

 

Noen som har noe forslag?

 

Takker på forhånd dere som tar dere tid til å eventuelt hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett....aspx?sku=649116 vurder den.

 

 

Legg til hdd (og evt en SSD), kabinett, PSU og en GPU - personlig er jeg en nvidia fan - og har 560Ti selv.

 

Burde gå inn under ditt budsjett :)

 

 

E: http://www.komplett....aspx?sku=622365 - den pakken burde også fungere fint for ditt behov.

 

 

Hadde ikke kjøpt den ferdigbyggde pcen på komplett til 6000kr. Og jeg har ikke sjekket dustinhome heller - men dustinhome har gratis levering (ikke på pall) for ordre over 2000kr til studenter. Ta en liten kikk der også!

 

- Angående Windows - da du må ha det (regner jeg med?) ligger det inn under prisberegningen din til pcen?

Endret av cfg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant denne på Dustinhome, tycks?

HD 5450 er ikke noe å spille på. Da kan du like godt beholde det integrerte kortet.

Har laget et langt bedre forslag på dustin:

ftnyM_N.png

 

Du kan ikke få mer ytelse for penga enn med dette.

 

EDIT:

Selv den nye linken din leverer dårligere generell ytelse og dårligere spillytelse enn dette oppsettet jeg har satt opp ;)

Jeg glemte også DVD-brenner

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sier bare, hvis har du et budsjett på 10k kjøper du ikke ferdig pc med 560ti GPU. Nei kjør på med 6970 eventuelt et 580 kort (vet ikke helt hvem som yter best iforhold til pris), SSD, i5 2500k. Noe i denne duren, HDD må du vurdere om du vil ha med i det hele tatt :O Prisene er jo skyhøye atm, mulig å kjøpe en 4tb når det kommer billig senere for lagring. Har jo ssd for programmer og OS. :)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1020742&su=309290FC-6162-4DCD-A136-F1AE695FBDF6

Endret av BSn
Lenke til kommentar
Du kan ikke få mer ytelse for penga enn med dette.
Hvorfor ein låst prosessor med Z68 chipset? o.o

 

Vel og merke har komplett ein veldig fin pakke her, som forsåvidt også er den einaste pakka der der du sparer mer enn 200ish kroner. >>

Fordi dette fortsatt er bedre enn hva AMD kan diske opp med til samme pris. Z68-chipset fordi dette gir bedre oppgraderingsmuligheter i fremtiden og den ekstra 100-lappen er godt investert.

Lenke til kommentar

Fordi dette fortsatt er bedre enn hva AMD kan diske opp med til samme pris. Z68-chipset fordi dette gir bedre oppgraderingsmuligheter i fremtiden og den ekstra 100-lappen er godt investert.

Forsåvidt greit nok det, men trur heller eg hadde tatt omvendt. :p Om da kun fordi CPU sokkelen er veldig skjør sak og alt må av enten du tar ene eller andre løsningen. :D

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Når det angår pc-skjerm anbefaler eg sterkt følgende: U2312HM

 

Skjermen er ikkje så "wow" som eg trudde det ville være i bildekvalitet, men det er likevel markant forskjell, og foten er deilig.

 

Føler det blir spam med ein tredje post, men tenkte eg skulle legga denne observasjonen her.

oYM2V.png

Problemet her er at trådstarter ønsker seg et billigst mulig oppsett, og dette er 1200 kr over budsjett. Unektelig et bedre oppsett, men når man har lite penger må man kutte der man kan.

 

EDIT:

Hver post kan du redigere ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...