Gå til innhold

Kjøpe ny pc for spilling (Student)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en pc for spilling, da jeg savner dette etter at jeg solgte min for 1 år siden. Jeg er student og har ikke all verden og rutte med, men regner med det kommer inn noen kronasjer som følger av ekstra jobb i ferien + eventuelle penger fra snille tanter og onkler.

 

Jeg er i bunn og grunn på utkikk etter en pakkeløsning som drar de nye spillene (bf3/skyrim), men er åpen for å kjøpe deler, da jeg sikkert har mulighet til å få noen kompiser til å bygge for meg. (Jeg har ikke bygget en pc siden jeg var 15, noe som nærmer seg 10 år siden, og tar ikke sjansen på å gjøre det igjen.

 

Litt om budsjettet:

Som jeg nevnte studerer jeg på fulltid, men regner med å legge til 6000 + -. Jeg trenger ikke det mest hardcore som finnes, jeg trenger ikke å kjøre alle spill på ultra.

 

Noen som har noe forslag?

 

Takker på forhånd dere som tar dere tid til å eventuelt hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett....aspx?sku=649116 vurder den.

 

 

Legg til hdd (og evt en SSD), kabinett, PSU og en GPU - personlig er jeg en nvidia fan - og har 560Ti selv.

 

Burde gå inn under ditt budsjett :)

 

 

E: http://www.komplett....aspx?sku=622365 - den pakken burde også fungere fint for ditt behov.

 

 

Hadde ikke kjøpt den ferdigbyggde pcen på komplett til 6000kr. Og jeg har ikke sjekket dustinhome heller - men dustinhome har gratis levering (ikke på pall) for ordre over 2000kr til studenter. Ta en liten kikk der også!

 

- Angående Windows - da du må ha det (regner jeg med?) ligger det inn under prisberegningen din til pcen?

Endret av cfg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant denne på Dustinhome, tycks?

HD 5450 er ikke noe å spille på. Da kan du like godt beholde det integrerte kortet.

Har laget et langt bedre forslag på dustin:

ftnyM_N.png

 

Du kan ikke få mer ytelse for penga enn med dette.

 

EDIT: