Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut hva jeg har i pc min?


Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpte meg en gaming-pc for 4 år ca. Nå syns jeg det er på tide å gi den en liten oppgradering. Problemet mitt da er jo bare at jeg ikke har vært så interessert i pc før, eller har så mye peiling. Det betyr at jeg ikke aner stort jeg har i pc min.

 

Vet noe:

 

System:

Produsent - Packard Bell

Modell - ixtreme M5120

Totalt systemminne - 6,00 GB RAM

 

Nettverk:

Nettverkskort - Marvell Yukon 88E8071 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

 

Grafikk:

Driverversjon for skjermkort - 8.17.12.6724

Skjermkorttype - NVIDIA GeForce GT 220

Totalt tilgjengelig skjermminne - 2367 MB

 

Lagring:

Total størrelse på harddisk(er) 917 GB

 

Prosessor - AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor

 

 

http://www.journeysystems.com/power_supply/ - kan bruke denne linken for å regne ut watt pc min bruker. Men mangler jo en del?

 

Kom med gode tips, takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har listet opp alt som er relevant for en oppgradering egentlig. Her er mine bekymrede tanker om dette:


  •  
  • Packard Bell kan bety at oppgradering av strømforsyning er umulig, ofte er det alternative layout for pin-out på komponenter fra slike produsenter nettopp for å hindre oppgradering.
  • Skjermkortet var søppel da det kom, ikke snakk om at du får gjort mye "gaming" på dette.
  • Prosessoren er for treg for å spille nyere spill skikkelig uten en solid overklokk, hovedkortet støtter mest sannsynlig ikke dette og strømforsyningen er sannsynligvis på randen til å gå føyken som det er.
  • Strømforsyningen er mest sannsynlig akkurat stor nok til å drive systemet, det betyr at du ikke kan sette inn et skjermkort som passer bedre til gaming siden du har i praksis null spillerom.

 

Det kan hende du kan bytte ut strømforsyningen, men da sitter du fortsatt med problemet at prosessoren egentlig er mer enn utdatert og vil sette en skikkelig stopper for å få god spillytelse.

 

Kort oppsummert:

Dette er ikke noe å oppgradere, kjøp nytt.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...