Gå til innhold

Hasteforbyr syntetisk cannabis


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Det var da ikke ment som en seriøs påstand da menneske

I så fall ber jeg deg avstå fra å poste innlegg med useriøse påstander, uten mening, med personangrep eller lignende usaklig innhold.

 

whateverw: Min gode mann, motbevis det. Jeg påstår intet mer enn at oppegående folk tar seg en dop i blant, i samme tetthett som resten av samfunnet. Statestikken er på min side.

Om du har statistikk, vis den gjerne. Det der stemmer ikke med min oppfatning i det hele tatt.

Hvor har du fått din oppfatning fra? Fra oppegående folkene som holder bruken sin skjult for å unngå å bli stigmatisert og få livet sitt ødelagt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I så fall ber jeg deg avstå fra å poste innlegg med useriøse påstander, uten mening, med personangrep eller lignende usaklig innhold.

 

Er det greit om jeg slenger med leppa og kommer med flåsete bemerkninger da

 

Eller må jeg gi beskjed på forhånd om at her kommer det noe som "enkelte" kan risikere å misforstå

 

Fra oppegående folkene som holder bruken sin skjult for å unngå å bli stigmatisert og få livet sitt ødelagt?

 

Kan ikke dere finne noen av disse og dra dem inn her i tråden hvor dem kan poste anonymt og vise hvor oppegående dem er

Endret av whateverw
Lenke til kommentar

whateverw: Min gode mann, motbevis det. Jeg påstår intet mer enn at oppegående folk tar seg en dop i blant, i samme tetthett som resten av samfunnet. Statestikken er på min side.

Om du har statistikk, vis den gjerne. Det der stemmer ikke med min oppfatning i det hele tatt.

 

15% påstår mine første link, så 10-20% av oppegående mennsker driver på de også.

Så siden du har fått din kilde så må du bevise at min antagelse er feil.

Lenke til kommentar
15% påstår mine første link, så 10-20% av oppegående mennsker driver på de også.

Så siden du har fått din kilde så må du bevise at min antagelse er feil.

Tragikomisk at Statens Institutt for Rusmiddelforskning presterer å skille mellom alkohol og narkotika. Sier vel litt om hvilke mennesker som formidler kunnskap om rusmidler her til lands.

 

Vil også bare legge til at SIRUS' tall er latterlig lave. Det der er ren propaganda, og reflekterer ikke reelt konsum i det hele tatt. Det skal tross alt godt gjøres å komme frem til reelle tall når man forsker på noe som faktisk er ulovlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må huske at de gjerne har en liten gruppe de går utfra, og at jo mer tabu, jo reddere er folk for å stå frem. Blir jeg spurt over telefon om jeg har brukt cannabis, sier jeg nei.

 

Ellers skal det sies at tollvesenet så lagt i år har beslaglagt 1,5t hasj. kilde, dersom jeg husker riktig er det omlag 10-30% som blir stoppet i tollen.

 

Det er derfor greit å anta at vi i år importerte 3500kg hasj. Omlag 3,5 millioner brukerdoser. Eller omlag 350 000 000 kroner i gateverdi.

 

Selv om dette er løse tall, kan jeg peke til at 40% av ungdom har prøvd hasj; http://www.dagbladet.no/dinside/2008/05/29/536603.html

Lenke til kommentar

Må huske at de gjerne har en liten gruppe de går utfra, og at jo mer tabu, jo reddere er folk for å stå frem. Blir jeg spurt over telefon om jeg har brukt cannabis, sier jeg nei.

Det var nettopp dette jeg mente også.

 

Man skal være latterlig blåøyd for å tro at alle hasjrøykende nordmenn er fullstendig åpen om bruken sin når en statistiker ringer dem. Jo mindre åpenhet og aksept - jo større mørketall. Jeg tror mer på de førti prosentene du linker til lengre ned.

Endret av Magnusjs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

whateverw: Min gode mann, motbevis det. Jeg påstår intet mer enn at oppegående folk tar seg en dop i blant, i samme tetthett som resten av samfunnet. Statestikken er på min side.

Om du har statistikk, vis den gjerne. Det der stemmer ikke med min oppfatning i det hele tatt.

Hvor har du fått din oppfatning fra? Fra oppegående folkene som holder bruken sin skjult for å unngå å bli stigmatisert og få livet sitt ødelagt?

Solgte weed en stund. Har solgt til alle slags folk, inkludert mange oppegående. Men det var mange flere mindre oppegående, og de var de som kjøpte klart mest. Oppegående vanlige folk røyka bare sporadisk.

 

whateverw: Min gode mann, motbevis det. Jeg påstår intet mer enn at oppegående folk tar seg en dop i blant, i samme tetthett som resten av samfunnet. Statestikken er på min side.

Om du har statistikk, vis den gjerne. Det der stemmer ikke med min oppfatning i det hele tatt.

 

15% påstår mine første link, så 10-20% av oppegående mennsker driver på de også.

Så siden du har fått din kilde så må du bevise at min antagelse er feil.

Det der har ingenting å gjøre med påstanden din.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Solgte weed en stund. Har solgt til alle slags folk, inkludert mange oppegående. Men det var mange flere mindre oppegående, og de var de som kjøpte klart mest. Oppegående vanlige folk røyka bare sporadisk.
Dette har fortsatt lite eller ingenting med stoffet i seg selv å gjøre. Legalisér det, og gud og hvermann vil komme ut av hasjrøykerskapet sitt.

 

Cannabis er nok uansett ikke foretrukket illegalt rusmiddel blant eliten.

Lenke til kommentar

Det er riktig at flere oppegående hadde røyka hvis det var lovlig. Naturlig nok, ettersom de fleste oppegående mennesker følger loven generelt. Men det er feilaktig å slenge rundt påstanden om at oppegående røyker like mye hasj som andre idag, akkurat som det er feilaktig å påstå at hasj er helt harmløst. Ønsker en legalisering, bør en begynne med å innse realitetene.

Lenke til kommentar

Solgte weed en stund. Har solgt til alle slags folk, inkludert mange oppegående. Men det var mange flere mindre oppegående, og de var de som kjøpte klart mest. Oppegående vanlige folk røyka bare sporadisk.

Har ikke solgt selv, men er villig til å tro at dersom du i hovedsak kjenner mindre oppegående mennesker, er det disse som vil få høre om deg.

 

Forøvrig så er det gjerne slik at oppegående mennesker liker å ha en person med veldig lav profil. Det er forøvrig stor forskjell på selgere, da de kommer i alt fra uteligger-form til rike oppegående mennesker.

 

For øyeblikket vil jeg si at 9/10 av mine hasj-røykende bekjente er oppegående.

Lenke til kommentar

Solgte weed en stund. Har solgt til alle slags folk, inkludert mange oppegående. Men det var mange flere mindre oppegående, og de var de som kjøpte klart mest. Oppegående vanlige folk røyka bare sporadisk.

Har ikke solgt selv, men er villig til å tro at dersom du i hovedsak kjenner mindre oppegående mennesker, er det disse som vil få høre om deg.

 

Forøvrig så er det gjerne slik at oppegående mennesker liker å ha en person med veldig lav profil. Det er forøvrig stor forskjell på selgere, da de kommer i alt fra uteligger-form til rike oppegående mennesker.

 

For øyeblikket vil jeg si at 9/10 av mine hasj-røykende bekjente er oppegående.

Det kan godt hende, og det er akkurat derfor anekdoter er så trøblete. Per i dag er det ingen statistikk over den sosiale statusen til cannabisbrukere i Norge (dvs, hvor mange som er i full jobb/student/trygd). På grunn av den lovlige statusen mener jeg at det er sannsynlig at det er en større andel mistilpassede blant cannabisbrukere enn befolkningen forøvrig, men det fins ingen bevis for den antagelsen. Inntil videre tror jeg derfor det er best å ikke begynne å snakke om hvor oppegående den jevne cannabisbrukeren i Norge er i det hele tatt. Det er et lite relevant argument i legaliseringsdebatten som attpåtil ikke kan bevises eller motbevises av annet enn anekdoter.

Lenke til kommentar

Joa, men de tester kloakken for amfetamin og kokain og alkohol og sånt. Kanskje dem tar hasj med tiden også hvis dem gidder (eller bare driter i det for hvem bryr seg egentlig).

 

http://www.forskning.no/artikler/2011/juli/293832

 

Det er sikkert noen av dere hasjere som har tilgang til forskningsresultatene gjennom universitetet dere foreleser på.

Endret av whateverw
Lenke til kommentar
Det der har ingenting å gjøre med påstanden din.

 

Det har ALT med min påstand å gjøre. Vis noe statelig røkkel klarer å grave frem 15% for dette landet, så må trenden være like så i de høyere kretser også. Med mindre du kan motbevise dette.

Enkelt og greit.

 

Ja... du vet, hasj-koseklumpen, det TRENGER ikke å være oppegående folk blandt disse 15 %, bare fordi det er 15% vettu ditt dophue

 

Skal du ha det inn med en tjall eller

 

Så med andre ord benekter du virkeligheten og mine tall.

Kom tilbake når du har lært å argumentere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...15% for dette landet, så må trenden være like så i de høyere kretser også.

...

Så med andre ord benekter du virkeligheten og mine tall.

 

Noe har gått fryktelig galt for deg.

 

EDIT:

Men du, vet du hva, jeg er faktisk helt åpen for å legalisere hasj. Alt vi trenger, er en IQ-test av brukerne. Hvis du er sabla dum, da får du rett og slett ikke lov til å bruke hasj, for det vil redusere tenkeboks-kapasiteten din til langt under akseptabelt nivå, og det er direkte usunt. Ikke usunt for alle, men usunt for idioter.

 

Er vi enige, kosen?

Endret av whateverw
Lenke til kommentar

Så om en mager dum person kommer på mcdonalds så skulle han blitt nekta å spise der?

 

Om det skal være brukerkrav utenom medisinske, så kan vi like godt la det ligge.

 

Så om en mager dum person kommer på mcdonalds så skulle han blitt nekta å spise der?

 

Om det skal være brukerkrav utenom medisinske, så kan vi like godt la det ligge.

 

Men eg ser virkelig ingen fordela med ei legalisering.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Spørsmålet om legalisering er et spørsmål om man skal la folk selv få velge hvordan de vil ruse seg. Farlighet i seg selv holder ikke. Man kan drikke seg til døde og man kan ta knekken på leveren med alkohol. Alle rusmidler er usunne for kroppen. Men man tillater et rusmiddel og forbyr et annet tilsynelatende uten andre argumenter enn hva som er politisk korrekt.

 

Man har også en naiv forestilling om at når det er forbudt bruker ingen det. Når SÅ mange bruker et forbudt stoff, så er reguleringen meningsløs og i praksis kun en sløsing med ressurser.

 

Nå handler det om veivalg. Skal folk som kjøper cannabis kjøpe smuglervarer av samme folk som selger og tilbyr heroin, eller skal man tilby jointer på puben og rema1000. Vil man at dattera skal kjøpe cannabis av en heroinselger på plata i bytte mot sex, eller skal man gi henne muligheten til å kjøpe en joint på samme måte som man kjøper sigaretter på butikken.

Hun vil allikevel røyke det. Spørsmålet er hvor hun får det fra.

 

Lurer også på om man hadde hasteforbudt syntetisk alkohol?

Lenke til kommentar
Nå handler det om veivalg. Skal folk som kjøper cannabis kjøpe smuglervarer av samme folk som selger og tilbyr heroin, eller skal man tilby jointer på puben og rema1000. Vil man at dattera skal kjøpe cannabis av en heroinselger på plata i bytte mot sex, eller skal man gi henne muligheten til å kjøpe en joint på samme måte som man kjøper sigaretter på butikken.

Hun vil allikevel røyke det.

[ironi]Neida, man behøver jo ikke røyke noe som helst. Mennesker er som kjent hundre prosent rasjonelle, og fullstendig immune overfor manipulasjon. Alt er helt opp til dem selv å gjøre, og alt vi mennesker gjør er rasjonelt, fordi vi tross alt vet hva som er best for oss og vår fremtid.

 

At vi dermed kriminaliserer noe, vil føre til at hundre prosent av befolkningen avstår fra å bruke et stoff, fordi de vil risikere sanksjoner om de blir fersket. Følgelig er absolutt alle brukere av illegale rusmidler kriminelle idioter som burde fengsles for sin idioti, og aller helst råtne i sin egen dritt. Det er jo tross alt kun deres egne frie vilje som har fått dem til å bli rusmisbrukere.

 

Ja, og PS: Cannabis er like farlig som alkohol!![/ironi]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...