Gå til innhold

Skagerark - Nat type = Moderate


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem. Min NAT type på xboxen er Moderate, så jeg får ikke spilt med alle vennene mine, men hvis den står på open så får jeg gjort det, men den er ikke på open, noe som plager meg veldig. Pappa har ikke lyst til å deaktivere brannmuren, men når jeg ser på youtube hvordan folk fikser problemer så går de inn på nettsider som "168.192.1.1 osv.. men det får ikke jeg gjort. Noen som vet hva jeg skal søke på hvis jeg har Skagerak/Fibernett/Altibox?

Har verken modem eller ruter, har bare en sånn boks som det står "altibox" på.

 

Tenkte spesielt på denne videon her;

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altibox støtter ikke UPnP. Vis videoen til din far så følg instruksjonen i filmen. Alt du gjør da er å fwrd portene som trengs til å spille. Brannmuren blir ikke deaktivert.

 

 

Hvor er det jeg skal åpne portene?

 

I routern som har default IP 192.168.1.1. Denne adressen skrives i nettleseren. Hvis det ikke går kan du prøve 10.0.0.1 eller finne default gateway:

 

For å se "Default Gateway", Start menyen > skriv "cmd" uten "" enter > skriv "ipconfig" > se etter "Default Gateway" og skriv inn adressen som du får opp der i nettleseren din.

Lenke til kommentar

Altibox støtter ikke UPnP. Vis videoen til din far så følg instruksjonen i filmen. Alt du gjør da er å fwrd portene som trengs til å spille. Brannmuren blir ikke deaktivert.

 

 

Hvor er det jeg skal åpne portene?

 

I routern som har default IP 192.168.1.1. Denne adressen skrives i nettleseren. Hvis det ikke går kan du prøve 10.0.0.1 eller finne default gateway:

 

For å se "Default Gateway", Start menyen > skriv "cmd" uten "" enter > skriv "ipconfig" > se etter "Default Gateway" og skriv inn adressen som du får opp der i nettleseren din.

 

Altibox støtter ikke UPnP. Vis videoen til din far så følg instruksjonen i filmen. Alt du gjør da er å fwrd portene som trengs til å spille. Brannmuren blir ikke deaktivert.

 

 

Hvor er det jeg skal åpne portene?

 

I routern som har default IP 192.168.1.1. Denne adressen skrives i nettleseren. Hvis det ikke går kan du prøve 10.0.0.1 eller finne default gateway:

 

For å se "Default Gateway", Start menyen > skriv "cmd" uten "" enter > skriv "ipconfig" > se etter "Default Gateway" og skriv inn adressen som du får opp der i nettleseren din.

 

 

Default eller standard gateway?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...