Gå til innhold

Asus N71jv


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte for rundt et år siden en Asus N71JV til den nette pris av rundt 7000,-

Selv hadde jeg forhåpninger om at denne pcen burde takle spill rimelig bra, men har STORE problemer selv med å kjøre relativt enkle pc spill.

 

Hvis jeg skal spille f.eks Battlefield 3 på denne PCen blir det på 640x480 oppløsning og ALT på "Low-quality settings" for at spillet skal fungere tilnærmet laggfritt, men selv DA har Pcen problemer med å kjøre spillet.

Jeg oppdaget at selv når PCen var helt ny følte jeg den ikke tilfredstilte kravene mine, men tenkte ikke mye mer over dette.

 

Er det noen som kan si meg HVA på PCen min er det som trekker ned, og evt. hvorfor kan jeg ikke spille spill som Battlefield 3 på Low settings i 1600x900?

 

Forresten oppdaget jeg at skjermkortet mitt ikke støtter DirectX 11, og PCen hadde Windows 7 installert med DirectX 11, selv om det står på nVIDIA sine sider at VGAen min ikke takler det. Er dette normalt?

 

Føler på dette tidspunkt at det blir nesten litt for dumt å måtte kjøpe en ny PC allerede et år etter jeg kjøpte ny. Evt, hva kan jeg forbedre på PCen min?

 

 

 

Her er spesifikasjonene til PCen min:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597964#extra

 

 

 

 

På forhånd, tusen takk for all hjelp!

Endret av Rambob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vil jeg ikke akkurat kalle Battlefield 3 for et enkelt spill, rent grafikkmessig.. Har du eksempler på spill som du sliter med å kjøre som ikke er flunkende nye?

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-325M.24062.0.html

Hvis du blar en del nedover ser du Game Benchmarks, ta en kikk, så ser du ca hvordan ditt skjermkort ligger ann.

Nei, det støtter ikke DX11

 

Valgene du har for å gjøre en bærbar bedre er formatering, legge til mer minne, bytte til SSD Harddisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, på "Windows opplevelsesindeks" får PCen bare 4.6 på Windows Aero, hva betyr dette?

Det er nemmelig helt klart at på opplevelsesindeksen er det umåtelig hva som trekker ned.

 

Og ja, har problemer med å kjøre spill som Starcraft II, Heroes of Newerth etc.. Hvis jeg skal spille de spillene må jeg da også sette ned all grafikken til det laveste.

 

 

Så for å spørre, er det nørvendig å kjøpe en ny laptop hvis jeg ønsker å kunne bruke den til gaming? Evt hvor lenge vil det vare? Vil det være 1 år, så må jeg ha ny Laptop igjen?

 

Tusen takk for hjelpen btw.

Endret av Rambob
Lenke til kommentar

Windows Aero er funksjonen som gjør vinduer delvis gjennomsiktige osv i Windows generelt. Det betyr bare at skjermkortet får litt lav poengsum på akkurat den testen. Kan ikke komme med noen andre tips for forbedringer egentlig, ellers har LMH1 rett i hva han sier. Skal du spille får du satse på eldre mindre grafikkrevende spill, eller skaff deg for all del en stasjonær.

Lenke til kommentar

Det finnes laptoper som gjør det ja, men da må ut med nærmere 20000.

 

Du må selv vurdere om det er verdt det. Jeg synes ikke i det hele tatt, siden bærbare koster mye i forhold til grafikkytelse. Tydeligvis må du kjøpe ny hvis bærbaren skal være din dedikerte gamingmaskin, og du vil spille spill som Battlefield 3 på den. Du må rett og slett vurdere om du vil investere 15000+ (tipper jeg) for en bærbar som kan takle helt nye spill. Eller nøye deg med en bærbar som kun takler eldre spill.

Lenke til kommentar

Det kan jo alvorlig talt ikke koste 15 000 for en laptop som kan kjøre spill som BF3 på ultra. Hva med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648001 ? Klarer ikke den det?

GTX 485M SLI / 6970M CFX eller bedre vil nok være minstekravet for å kjøre BF3 på Ultra 1920x1080 på 60 fps. Altså ca fire ganger grafikkytelsen du ser på der.

En stasjonær vil vel klare det på rundt 11-12 000 kr.

 

EDIT:

Eksempel på "laptop" som kan kjøre BF3 på Ultra, denne veier 5.3kg og har en murstein av en lader.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er ikke behov for å kunne kjøre det i 60 FPS konstant, det finnes jo svært få PCen som vil klare det. Men jeg trodde det skulle være mulig å kjøre BF3 i ihvertfall høy oppløsning på en laptop som nevnt ovenfor, eller har jeg feil?

 

 

Er det normalt at PCen min har problemer med å kjøre spill som Heroes of Newerth eller Starcraft 2??

Lenke til kommentar

Det er ikke behov for å kunne kjøre det i 60 FPS konstant, det finnes jo svært få PCen som vil klare det. Men jeg trodde det skulle være mulig å kjøre BF3 i ihvertfall høy oppløsning på en laptop som nevnt ovenfor, eller har jeg feil?

 

 

Er det normalt at PCen min har problemer med å kjøre spill som Heroes of Newerth eller Starcraft 2??

Selvfølgelig går det, skru ned til low/medium et sted. Ikke at man ser de enorme forskjellene fra low til Ultra i BF3 heller, grunnen er nok så enkel at bedre grafikk skal ikke påvirke gameplayet noen vei. Selv kan jeg kjøre BF3 på Ultra uten MSAA på ca 100 fps, skrur jeg noen av innstillingene ned til high får jeg 120fps som er helt perfekt på en 120Hz-skjerm.

 

Den laptopen du kjøpte i fjor var et særdeles dårlig kjøp. Derfor sliter du med spill. Jeg fikk en laptop med like god prosessor og 8 timer batterilevetid til 5500 kr i fjor, og GT 325M er håpløst svakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...