Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen erfaring Thomson 789iVN vs inteno x5668?


Anbefalte innlegg

hei!

 

har hatt lynnedslag her så ruteren min gikk til h*****. ringte da til nextgentel og får da tilsendt en ny ruter, har hatt inteno x5668 i et år men er misfornøyd mtp stabilitet og får nå tilsendt thomson 789iVN.

 

noen som kan poste deres erfaringer med denne? vs inteno x5668?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

 

har hatt lynnedslag her så ruteren min gikk til h*****. ringte da til nextgentel og får da tilsendt en ny ruter, har hatt inteno x5668 i et år men er misfornøyd mtp stabilitet og får nå tilsendt thomson 789iVN.

 

noen som kan poste deres erfaringer med denne? vs inteno x5668?

 

Enkelt og greit, Thomson 789iVN er milevis bedre enn Inteno ruteren etter min erfaring, langt mer avansert og har N standard trådløs teknologi, i tillegg er den klar for VDSL i tilfelle du skulle få dette en dag.

 

I mine øyne er det en god oppgradering av ruter :)

Lenke til kommentar

takker for svar, det var da enda godt å høre:) har bredbånd 20 fra nextgentel så jeg mener det er vdsl, er ikke helt sikker.

 

håper at det stemmer, er lei av ustabile inteno :thumbdown:

 

Hei, Minikris.

 

Om du har Brebånd 20 fra NextGenTel går du nok på teknologien som heter ADSL 2+, du kan lese mer om dette på: http://bredbånd.no/adsl2

 

"ADSL2+ leveres etter best-effort prinsippet som vil at du får den båndbredden linjen din tåler vi denne teknologien, hvor nærmere sentralen du ligger hvor større er sjansen for å få hele 20000/1000 mbit/s"

 

Her ser man for øvrig en fin skrivefeil da de har skrevet "mbit/s". Riktig benevnelse her vil være "Kbps" eller Kilobit per skund.

 

VDSL går for øvrig ut på det samme som ADSL 2+..."best effort"-prinsippet. Dersom du har VDSL 25/5 Mbps så vil hastigheten kunne være alt mellom 20/1 Mbps til og med 25/5 Mbps.

 

Jeg håper det var til oppklaring.

Lenke til kommentar

stemmer dette ganske bra:) er koblet til en sentral som ligger 547 meter unna, har hørt med nextgentel om høyere linje men det hadde dem ikke akkurat på denne sentralen, dem har det på en annen sentral som ligger 5000 m unna så jeg takket nei:) hehe xD

 

men takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar

stemmer dette ganske bra:) er koblet til en sentral som ligger 547 meter unna, har hørt med nextgentel om høyere linje men det hadde dem ikke akkurat på denne sentralen, dem har det på en annen sentral som ligger 5000 m unna så jeg takket nei:) hehe xD

 

men takk for oppklaringen!

 

5 km. til den andre sentralen ja, det blir lite hastighet å få ut av det (med mindre man flytter i nærheten av den).

 

Jeg har bestilt VDSL 40/10 Mbps da jeg bor ca. 250 meter fra nærmeste sentral, og jeg gleder meg til å få eget nettverk. :-)

Lenke til kommentar

stemmer dette ganske bra:) er koblet til en sentral som ligger 547 meter unna, har hørt med nextgentel om høyere linje men det hadde dem ikke akkurat på denne sentralen, dem har det på en annen sentral som ligger 5000 m unna så jeg takket nei:) hehe xD

 

men takk for oppklaringen!

 

5 km. til den andre sentralen ja, det blir lite hastighet å få ut av det (med mindre man flytter i nærheten av den).

 

Jeg har bestilt VDSL 40/10 Mbps da jeg bor ca. 250 meter fra nærmeste sentral, og jeg gleder meg til å få eget nettverk. :-)

 

Blir nok en god linje det :)

Har selv VDSL og før de satte på profillås på min linje (40/20 nå) kom linjen opp i 85/45mbit, så teknologien støtter sannsynligvis en god del høyere hastigheter.

 

Men til trådstarter: har du oppgradert til VDSL?

Lenke til kommentar

torasbjoern: ja det blir litt langt unna dessverre, derfor bare forholder jeg meg til den sentralen som ligger 547 m unna, der dem ikke har bygd ut for vdsl enna, missunner folk som har 40/20 linje xD

 

Samcki: nei har nokk dessverre ikke gjort det nei, mtp at sentralen ikke støtter det enda.. skulle ønske jeg kunne:D

85/45 ja, ohoi er raskt det xD jeg skal ha 20/1 linje men som nextgentel sier så klarer dem ikke å levere raskere enn 15-17 mbit selv om de nettopp hadde vedlikehold her for noen dager siden,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...