Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Boot hopper over Power On Self Test/POST


Anbefalte innlegg

Halloens!

 

Her om dagen presterte jeg å rote foten min bort på av/på knappen på strømforgreneren under pulten her, og pc-en gikk av.

PC-en har fungert helt fint i ettertid, MEN av en eller annen grunn booter den ikke som vanlig. Den hopper over POST, og istedenfor får jeg bare opp et bilde av hovedkortet mitt før den går inn i Windows.

 

Boot går ikke noe tregere enn vanlig, og jeg har ikke opplevd noe trøbbel med pc-en i ettertid ellers.

 

Er det noen som har erfart noe lignende? Noen som har noen løsninger?

Setter stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nok stemme, for det går nok an å trykke på F10 osv når den booter. Har merka at bildet henger da hvert fall, men det skjer fortsatt ingen ting så jeg blir nødt til å ctrl+alt+del'e for å starte på nytt igjen.

 

Men hvordan skal jeg endre på dette i BIOS når jeg ikke får opp noe synlig informasjon der?

 

Takker forresten for et raskt svar!

Lenke til kommentar

Kommer fremdeles ikke inn.

Jeg har nå også prøvd å bytte over plasseringen på CMOS-"knappen" og flytta den fra pin 1-2 til 2-3. Prøvde å boote etter at jeg flytta den over, men eksterne komponenter fikk ikke signal da (skjerm, tastatur). Bytta den tilbake, men innstillingene har ikke blitt reset'a.

Må man endre på noe når man er i BIOS etter at man har flytta på CMOS, eller skal det gå av seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...