Lexiboij Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Hei, driver å lager hjemmesida til en supporterklubb til Real Sociedad for Norge. Jeg har kommet til det punktet at jeg skal liste opp terminlisten til laget. Problemet er at jeg finner ingen måte å gjøre dette på. Har prøvd med: <table> <tr> <th> Dato </th> <th> Kamp </th> <th> Turnering </th> </tr> <td> 27.11.11 12:00 </td> <td> Betis - Real Sociedad</td> <td> Spania Primera Liga</td> Det blir absolutt ikke pent, så jeg regner med at det må noe css til. Her strekker ikke min erfaring lengre så jeg må spørre dere. Eksempel: http://www.altomfotball.no/element.do Endret 29. november 2011 av Lexiboij Lenke til kommentar
etse Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Dette gjør du enklest med en blanding av PHP og CSS. Lag 2 "class" innenfor <tr>-tagen slik at du har f.eks. <tr class="black"> og <tr class="white"> (hvor fargene gjenspeiles i navnet). Så i PHP delen har du en loop: for ($i = 0; $i <= $num_rows ; $i++) { if ($i % 2 == 0) echo '<tr class="black">'; else echo '<tr class="white">'; echo "<td> Skriv ut kolonner her </td>"; echo "</tr>"; } Endret 29. november 2011 av etse 1 Lenke til kommentar
agrimsrud Skrevet 29. november 2011 Rapporter Del Skrevet 29. november 2011 Eventuelt kun CSS: tr { background:#fff; } tr:nth-child(odd) { background:#ddd; } 1 Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 30. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Takker for svar, har ikke brukt veldig mye PHP så jeg gikk for agrimsrud sin måte. Blir vel til at jeg prøver ut PHP versjonen etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå