Gå til innhold

Skyrim - Hardware og teknisk

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM
Skrevet

Hei.

Skal kjøpe skyrim på onsdag.

Kan jeg ha high/ultra uten lag?

Corsair TX 650W PSU

ASUS P7H55-M PRO, Socket-1156

Intel Core i5 Quad Processor i5-760

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Western Digital Caviar® Black 1TB

RAM: 4GB

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har kjøpt det, kan du ikke bare prøve ut om du kan kjøre det? :p

Hei.

Skrevet

Hei.

Corsair TX 650W PSU

ASUS P7H55-M PRO, Socket-1156

Intel Core i5 Quad Processor i5-760

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Western Digital Caviar® Black 1TB

RAM: 4GB

Jeg kjører selv ultra med i7 920 og 5870.

Skrevet

Hei

Skal kjøpe meg Skyrim, men lurer på om PC'n min klarer og kjøre det :)

Specs:

4GB ram

AMD Phenom Quad Core 9600

Radeon 3870HD X2 (?)Usikker på den

Asus M3A3 Hovedkort, tror no iallefall det er M3A3 den heter :p

Har veldig lyst og spille Skyrim, men jeg er ikke flink med data og vill ikke kjøpe det vist PC'n ikke klarer og kjøre det ... :/

Skrevet

Det er ikke det ideelle oppsettet for Skyrim.

Grafikkortet ditt er aldrende og du har lite minne da Skyrim helst vil ha 8Gb.

Men du kan jo prøve og se om det er akseptabelt før du begynner å tenke på evt. oppgraderinger av gpu og minne.

Skrevet (endret)

Det er ikke det ideelle oppsettet for Skyrim.

Grafikkortet ditt er aldrende og du har lite minne da Skyrim helst vil ha 8Gb.

Men du kan jo prøve og se om det er akseptabelt før du begynner å tenke på evt. oppgraderinger av gpu og minne.

Det stemmer ikke helt. Jeg har 4gb minne, og det kjører problemfritt med 60fps på maks på min PC. Nå skal det sies at delene i min PC er ganske nye, og komponentene er gode.

Uansett tror jeg det vil gå greit med lav grafikk. Men du bør forberede deg på at du kanskje må investere en tusenlapp i nytt skjermkort. Det å bytte skjermkort trenger du forøvrig ikke være noe datageni for å gjøre. :)

Endret av The Grand Vizier
Skrevet

Playstation 3 har 256MB minne. På PC krever Skyrim 2GB. Anbefalt 4GB.

Bethesda burde ærlig talt sparke koderne sine og ansatte nye.

Nå er jo ikke det så sammenlignbart da, PS3 sitt OS bruker en fraksjon av RAM'en som Windows bruker.

Skrevet (endret)

Windows 7 bruker nesten nøyaktig en gig minne uten masse programmer i bakgrunnen. Har du 2GB som er minimum for Skyrim så kjører den fremdeles masse på pagefile. Derfor jeg mistenker at det er de samme gutta som har kodet PS3 versjonen som også har gjort PC-porten. Noe som forklarer både minne-fotavtrykket og det udugelige interfacet.

Kunne vært et fantastisk spill, og kanskje det er blandt de beste spillene på PS3 og XBOX, jeg vet ikke, men på PC synes jeg det virkelig er udugelig.

EDIT: Dette blir forøvrig mitt siste innlegg her i Elder Scrolls forumet. Samme for meg hva andre spiller og synes er gøy. Synes det er trist at en fin historie, og en åpen ikke-linear RPG skal ødelegges av en gjeng PS3 kodere hos Bethesda. Forøvrig nesten samme sak som med Fallout 3, selv om problemene der ikke var like store.

Endret av Runinho
Skrevet

Jeg fikk låne spillet av en venn av meg for og teste det på PC'n

Den klarer og kjøre det fint, men grafikken ble automatisk innstilt på 'Low' og jeg har ikke prøvd og justere den opp

Grafikken er jo fremdeles helt fantastisk selv om det er low, MEN jeg kan ikke se andre NPC'r før de er 7m fra meg..

Så f.eks helt i begynelsen før dragen kommer, så er det en av fangene som prøver og løpe vekk, men han blir skutt i ryggen med en pil, Han ble usynlig lenge før de skjøt han. men skjønte jo at han ble drept då

Også var det problemer med og se bjørnen jeg skulle snike meg forbi, då jeg ikke hadde noe anelse av hvor han var før jeg sto mer eller mindre rett vesiden av den :S

Kansje jeg skal spare opp litt og bygge en ny PC ja :p Dette spillet virker jo helt fantastisk ut :)

Skrevet

Heisann, folkens!

Jeg har ser at det har blitt laget ørten tråder hvor det blir spurt om man har god nok PC til å kjøre Skyrim. Derfor tenkte jeg at det var kosteffektivt å lage en fellestråd som omfatter nettopp dette.

Da kan jeg begynne. Dataen min har følgende tekniske spesifikasjoner:

4 GB ram

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Intel Core i5 2500K Quad Prosessor

Siste versjon av Windows, 64 bit.

Hvordan tror dere den vil hanskes med skyrims bisarre verden?

Langdon :)

Skrevet

Playstation 3 har 256MB minne. På PC krever Skyrim 2GB. Anbefalt 4GB.

Bethesda burde ærlig talt sparke koderne sine og ansatte nye.

Anbefalt minnemende er 8Gb ifølge "Can my machine run Skyrim" tråden hos bethesda hvor en av utviklerne eller noe har svart.

Skrevet

Relativt bra, om ikke veldig bra. :)

Godt å høre!

Da går jeg nok antageligvis til anskaffelse av Skyrim til PC også, selv om jeg for øvrig allerede har det til PS3... :)

Skrevet

Skal skaffe relativt samme maskinvare kun fordi jeg vil ha en god opplevelse i skyrim. Har fra før en Q6600 og et 5770 skjermkort, og har ikke giddet å prøve skyrim på den engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...