Gå til innhold

Hva gjør jeg når Linux Mint ser slik ut?


Eirrun

Anbefalte innlegg

Jeg installerte nye Linux Mint 12, det fungerte helt fint, men plutselig klikket det litt. Har PC med to skjermkort, så jeg deaktiverte byttbar slik at den bare kjøre på det dedikerte og ikke intel sitt skjermkort for strømsparing. Da ble det litt bedre, men ikke helt.

 

Legger ved bilde av hvordan det ser ut nå, noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette?

post-148151-0-06735500-1322429390_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel skjermkortet er åpent, så ville vel vært lurer å bruke det til vanlig. Prøv å restarte DE-en eller Xorg, se om det fikser seg. Ting som det kan ofte være fysisk; Mulig skjermkortet er veldig varm? Ha det av for 1 time og se om det fikser seg. Om noe av det over funka, så bare ignorer det. Om det forblir slik er det tid for troubleshooting. Bare ut av nysgjerrighet, hvordan ser det ut hvis du flytter et vindu over barene på top/bunn der?

 

Edit: Åja, jo, hatt en grafikk-relatert oppdatering i det siste? Mulig du lasta ned nye ikoner, men noe gikk feil =P

Endret av 世界一
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg deaktiverte ene skjermkortet var at jeg hadde problemer med det når jeg installerte ubuntu. Fikk ikke bruke unity når begge skjermkortene var aktiv. Når jeg kjørte begge skjermkortene nå så det ut som om Mint brukte et gammelt gnome/skall eller noe slikt (ikke helt peiling her). Den brukte ihvertfall ikke det nye designet. Når jeg deaktiverte byttbar grafikk kom det nye, men alt var fucket.

 

Kan godt være skjermkortet var varmt, for hele pc'en var glodvarm når jeg kjørte Mint på det. Viften gikk for fullt hele tiden. Det er vel litt rart, skal ikke linux kreve mindre av pc'en enn windows?

 

Jeg oppdaterte de fleste driverne, inkludert skjermkortet for et par måneder siden når jeg prøvde ubuntu.

Lenke til kommentar

Problemet fikset seg ikke når pc'en var helt kald, så det var ike pga varme. Det er nok noe med skjermkort(ene) tror jeg, For når jeg kjører Mint med byttbar grafikk blir den automatisk slik som på bildet jeg legger ved her. Mens hvis jeg slår av igjen byttbar grafikk går den tilbake til slik Mint 12 skal være, men er helt fucked.

post-148151-0-48741500-1322593185_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...