Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke hastigheten jeg har bestilt på bredhånd!


Anbefalte innlegg

Hei bestillte nylig 25 Mbit bredbånd hos Telenor, men når jeg tar test fart varierer den mellom 2500 og 8000 kbit... hadde før dette når jeg bodde hos min mor og far 12 mbit og da var nedlastningsfarten fra Steam opptil 1.5 MB pr sekund mens nå er den maxx 700 kbit... Noen som har noen løsninger eller formening om hvorfor jeg ikke har den farten jeg har bestillt?

 

 

 

MVH Neoman

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei bestillte nylig 25 Mbit bredbånd hos Telenor, men når jeg tar test fart varierer den mellom 2500 og 8000 kbit... hadde før dette når jeg bodde hos min mor og far 12 mbit og da var nedlastningsfarten fra Steam opptil 1.5 MB pr sekund mens nå er den maxx 700 kbit... Noen som har noen løsninger eller formening om hvorfor jeg ikke har den farten jeg har bestillt?

 

 

 

MVH Neoman

hva får du av hastigheter når du tar testen på itavisen.no ?

 

Steam virker ikke å utnytte linjene man har.

Installerte CounterStrike i stad, og hastighetene var på 600kb til 1mb, selv om jeg har 20mbit linje og stort sett laster i 2 til 2,2 mbs fra andre steder...

 

det er Kabelnett ja! kan også legge til att det virker EKSTREMT ustabilt nedlastingsfart på steam har variert mellom 150 kb og 700 og dette hopper rundt hele tiden holder seg aldri på noenlunde jevn fart i noen sekunder en gang.

Ja farten på Steam flyr opp og ned som en jojo...

Lenke til kommentar

Det er kabeltv-internett du har?

Isåfall er det teknisk sett telnor, men Canal Digital som leverer tjenesten. Sidan denne skiller seg ein god del frå f.eks adsl så er det litt andre ting å sjekke ut.

 

Etter kva du opplyser skal du ha 25/5 (aktiv retur) (umgl eller komplett-avtale?)

men får 9/4.

 

Når det gjeld kabel så er det litt påvirka av antal brukere i borettslaget, dess fleire dess treigare. I eit større borettslag i Oslo fall min 25/5 til 20/4 under typiske peak-tider

 

men har du sjekka kva som står MinSide på kanal digital. Dobbeltsjekk at det er 25/5 som står der, og ikkje 12/5.

Uansett ville eg ha tatt kontakt med kunderservice anten på telefon, twitter eller websidene til CD og rapportert problemene.

Lenke til kommentar

hmm bor i ett borettslag med rundt 80 leiligheter. veldig sentralt i byen.. så tror ikke det er beliggenheten som gjør att det er tregt... men jeg vet lite om dette. tok noen av testene og fikk 9.5 mbit på det høyeste. og 4.5 mbit ut. kan seff være att de har gitt meg for lav hastighet. men tviler.. må være enten noe gærent med modem, ruter eller kabler. får desverre ikke logget inn på kanal digital siden det var min far som bestillte det for meg...

 

får ringe support vis jeg ikke får løst problemene snart for å sitte med 9.5 når man har betalt for 25 mbit er lite morsomt.. takker for bra svar!

Lenke til kommentar

Trenger berre kundenummer og postnummer for å regge deg på canal digtital. Kundenummeret står på fakturaen.

 

Når det gjeld lokalisasjon så betyr det ingenting for internett kabelTV. det er adsl-teknologien som har den begresninga.Men det kan vere flaskehalser i det lokale nettet i borettslaget. Dog trur eg heller at det er blitt satt feil hastigheit / noko feil med linje/ modem.

Tok ein test no på linja mi: 24.97/5.04Mit og 5ms dette er oppi Groruddalen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var problemet fikset. problemet var rett å slett att kabelen jeg hadde var rundt 10 år gammel og ikke klarte å støtte så høy fart som internettet jeg har nå er på! fikk tilbud om å oppgradere internettet mitt for 100 kroner lavere pris enn jeg betaler nå. så nå sitter jeg med 70 mbit inn og 10 mbit ut for 349 eller noe i måneden !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...