Gå til innhold

Problem med mine Cerwin Vega 12F høyttalere


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par CV 12F høyttalere og jeg har fått et problem med de. Den ene høyttaleren går av og på heletiden. Når jeg justerer volumet kommer det en svært grumsete lyd, ved ikke hvordan jeg skal beskrive den skikkelig. Under en sang kan høyttaleren gå av og på, det virker helt tilfeldig. Men jeg lurer på om det er høyttaleren eller forsterkeren det er noe galt med. De er kjøpt på HI-FI klubben og jeg lurer på om jeg burde levere de inn igjen. Forsterkeren min er en gammel NAD forsterker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skurrer begge høyttalerne likt: Da er det mest sansynlig forsterker. (Prøv med en annen forsterker for å sjekke).

 

Dersom bare en høyttaler skurrer, så bytt høyre og venstre høyttaler om og sjekk.

 

Har fikset et par DC15 Cervin høyttalere (i en av Fest Trafikk bussene). Der var det delefilteret som var gåent. Cervin er meget billig inni. Syletøyboks til mellomtonekabinett og meget dårlige komponenter på delefilter.

 

Hadde jeg vært deg, så ville jeg skrudd ut filteret og sett etter brune spoler og sprengte kondensatorer. Gjerne post et bilde av filteret her.

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...