Gå til innhold

Her finner du ingen kjølevifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stuepc eller mediaspiller pc? For er det en mediaspiller pc, så er det ikke noen behov for det.

Tja, spørs hva slags media en skal spille av. Skal en ha noe som kan spille av 3D blu ray filmer så trenger en et forholdsvis nytt (og dyrt) grafikkort, sannsynligvis fordi produsentene ønsker å selge deg nye produkter. Tenker at GTS 450 serien er et godt alternativ her, da de bruker forholdsvis lite strøm.

Lenke til kommentar

Stuepc eller mediaspiller pc? For er det en mediaspiller pc, så er det ikke noen behov for det.

Tja, spørs hva slags media en skal spille av. Skal en ha noe som kan spille av 3D blu ray filmer så trenger en et forholdsvis nytt (og dyrt) grafikkort, sannsynligvis fordi produsentene ønsker å selge deg nye produkter. Tenker at GTS 450 serien er et godt alternativ her, da de bruker forholdsvis lite strøm.

Det er vel ikke riktig, mener at de nyeste intel i3 skal klare 3d avspilling også, for eksempel intel i3 2105

Lenke til kommentar

Som arni90 påpeker så finnes det allerede kort i dette segmentet. Kunne jo være nyttig å nevne i artikkelen.

 

@ mannen med ljåen

GTS 450 klarer dette lett. Det ble bare nevnt at den integrerte løsningen i dagens CPU'er ógså skal klare avspilling av såkalt "3d-materiale".

Når det kommer til bluerayspillere osv regner jeg med at disse benytter seg av en annen form for komprimering/encoding?

Endret av lumfong
Lenke til kommentar
GTS 450 klarer dette lett. Det ble bare nevnt at den integrerte løsningen i dagens CPU'er ógså skal klare avspilling av såkalt "3d-materiale".

Når det kommer til bluerayspillere osv regner jeg med at disse benytter seg av en annen form for komprimering/encoding?

Og om ikke den aktuelle algoritmen er implementert i skjermkortet ville CPU-en greie dette lett. Uten at jeg er ekspert vil jeg tro at dagens krav til 3D er satt for at produsentene skal få oss til å kaste noe som fungerer helt fint. I en tid der søppelbergene nesten er i ferd med å bli borte er jo det et edelt prosjekt.

Lenke til kommentar

hva med å lansere et passivt kort som man kan spille på ? er ingen bragd å lage passiv kjøling til et skjermkort som nesten ikke lager varme. skulle likt å sett passiv kjøling på 560/570 f.eks

Passiv kjøling handler kun om størrelsen på kjøleribba. For å passiv-kjøle et 560 må du da ha over dobbelt så stor kjøleribbe som dette kortet har. Da får du vekt-, plass- og nytteproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...