Gå til innhold

Bør en hive ut alt av aksjer nå?


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo helt an på hvorfor du kjøpte aksjene. Du kjøpte de bakgrunn av noe, har de forholdene endret seg? Hvor mye har de endret seg?

 

Når den siste mann har solgt aksjene sine, hvem skal da presse kursene nedover? Dog, det er ikke til å komme bort ifra at det er høy sannsynlighet for resesjon i markedet.

 

Selv har jeg ført rundt halvparten av porteføljen min til Holberg Likviditet, og har også en grei andel i cash. Kommer til å gå inn i markedet om børsen faller ytterligere.

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hvorfor du kjøpte aksjene. Du kjøpte de bakgrunn av noe, har de forholdene endret seg? Hvor mye har de endret seg?

 

Når den siste mann har solgt aksjene sine, hvem skal da presse kursene nedover? Dog, det er ikke til å komme bort ifra at det er høy sannsynlighet for resesjon i markedet.

 

Selv har jeg ført rundt halvparten av porteføljen min til Holberg Likviditet, og har også en grei andel i cash. Kommer til å gå inn i markedet om børsen faller ytterligere.

Skjønner du egentlig hva du spør om?

Lenke til kommentar

Flisespikkeri folkens.

Når "alle" trekker seg ute av markedet, så er det ikke flere selgere igjen. Når alle er negative til markedet, så kan det ikke bli mørkere, og det neste som skjer er at noen kjøper.

 

Beklager at jeg ikke spesifiserte det, jeg trodde virkelig at folk ville forstå hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Flisespikkeri folkens.

Når "alle" trekker seg ute av markedet, så er det ikke flere selgere igjen. Når alle er negative til markedet, så kan det ikke bli mørkere, og det neste som skjer er at noen kjøper.

Beklager at jeg ikke spesifiserte det, jeg trodde virkelig at folk ville forstå hva jeg mente.

Spør igjen, skjønner du hva du sier eller?

 

Er ikke det litt selvmotsigende?

 

Hvis det ikke er flere selgere igjen vil det si at ingen med aksjer vil selge og omsetningen vil bli null. At ingen vil selge aksjene sine vil tvert i mot føre til at skjene går opp i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...