Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Usb enheter slutter å fungere.


Anbefalte innlegg

Takk til min gode venn jackbrennan2008! Reddet dagen.

 

Skriver dette på vegne av min far.

 

Når windows update gjør slik at datamaskinen må restartes eller han selv restarter maskinen, så slutter alle usb enheter å fungere etter datamaskinen er restartet.

 

Hva kan dette komme av? Ingen virus eller noe sånt er funnet. Vi må gjenopprette maskinen noen månder tilbake, og så funker musen og resten av usb enhetene til neste gang maskinen restartes...

 

Sykt irriterende.

Oppsumering:

 

- Alle usb enheter slutter å fungere etter restart

- Fungerer etter gjenoppretting til forrige måned.

 

Takk!

Endret av MeBerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver dette på vegne av min far.

 

Når windows update gjør slik at datamaskinen må restartes eller han selv restarter maskinen, så slutter alle usb enheter å fungere etter datamaskinen er restartet.

 

Hva kan dette komme av? Ingen virus eller noe sånt er funnet. Vi må gjenopprette maskinen noen månder tilbake, og så funker musen og resten av usb enhetene til neste gang maskinen restartes...

 

Sykt irriterende.

Oppsumering:

 

- Alle usb enheter slutter å fungere etter restart

- Fungerer etter gjenoppretting til forrige måned.

 

Takk!

 

Det kan være så enkelt som en feil i driveren som må lastes inn hver gang PC-en starter. Hvis du finner ut modell nummeret til enten hovedkortet eller maskinen (Hvis den er en HP,Dell,Gateway ect...) så kan du laste ned riktig driver versjonen til maskinen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt det samme med begge maskinene mine. Det begynte faktisk for to dager siden, da maskinen ble oppdatert via windows update. Alle skriverne sluttet å fungere, og spoolserveren stopper hele tiden.

 

Slettet endel filer i skrivermappen, og det var bra noen minutter helt til jeg måtte begynne igjen.

 

Skriverne ligger der når jeg slår på maskinen, men etter å ha vært på nettet og prøvd å skrive ut, forsvinner alle fra listen.

 

Har en ganske stor følelse av at windows update er hele hovedproblemet.

 

Noen andre med denne erfaringen? Er bare USB skrivere forøvrig... Det har aldri vært problem med dem før nå, og det på begge maskinene.

Lenke til kommentar

Har hatt det samme med begge maskinene mine. Det begynte faktisk for to dager siden, da maskinen ble oppdatert via windows update. Alle skriverne sluttet å fungere, og spoolserveren stopper hele tiden.

 

Slettet endel filer i skrivermappen, og det var bra noen minutter helt til jeg måtte begynne igjen.

 

Skriverne ligger der når jeg slår på maskinen, men etter å ha vært på nettet og prøvd å skrive ut, forsvinner alle fra listen.

 

Har en ganske stor følelse av at windows update er hele hovedproblemet.

 

Noen andre med denne erfaringen? Er bare USB skrivere forøvrig... Det har aldri vært problem med dem før nå, og det på begge maskinene.

Hvis du leser og ser i den øverste posten min står det at problemet er blitt løst :)

 

Du kan kontakte jackbrennan 2008 på privat melding her på forumet! Utrulig hyggelig kar med mye peiling, han hjelper deg nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...