Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iKent

Anbefalte innlegg

Halla! Akkurat vært på finn å fått luka til meg en relativt bra 190 E 92 modell, som jeg vurderer å gjøre noe med, kontra det å la den stå original. Det er et lite hull i den ene forskjermen, som jeg skal sveise til helga, og bittelitt overflate rust på 2 andre steder(kosmetisk, ikke farlig for bilen).

 

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med å style mercedes av denne typen? Jeg ville i utgangspunktet holde den orginal, men iogmed at det må pusses og lakkes litt, så blir det så jævlig teit med fargeforskjell på bilen, så jeg kunne tenke meg å lakkere hele bilen i en annen farge.. Men hvilken farge? Og eventuelt om det er noen som har noen ideer om det er noe annet spenstig jeg kan gjøre med bilen? :)

 

Skal ikke ha den på skilter før i januar så det blir litt tid med småfiksing nå, hadde vært artigt å gjøre noe kult ut av bilen, kontra det å la den stå og se gamal å slitt ut ^^

 

Forslag og ideer mottas med åpene armer!

 

Legger ved bilde så dere kan se hvordan den ser ut.

 

 

Kent.

 

Edit: Skal gjøre noe med utsiden OG innsiden! Vil ha forslag for begge sider av bilen :p

post-153116-0-40524800-1321461988_thumb.jpg

Endret av iKent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God senk, pene felger i rett stuk, enten originale med lavere dekk eller noe a lá Kerscher Carmona eller KCS, BBS har også en del i rette stilen :)

 

Har en sånn selv, så kan jo nevne på litt av det jeg har gjort:

Senka 55/40 når jeg kjøpte den, men det var ikke nok, så fjerna 2 vinninger forran og putene fjærene ligger på, også fjerna vi en vinning bak og de samme putene som forran..

7x15" originale felger ganske lik de som er på din, men med 7 "hull", med 195/45-15.

Køl svarte fram- og sideblinkere, og mørke stylingbaklamper.

Gule (skikkelig gule) framlys og et rustent panser og et sort så jeg kan skifte "stil" på bilen på en lett måte..

 

Bilen min er i en veldig fin champagnefarge, så synd den er så slitt og stygg, men den fargen skal jeg beholde om bilen skal shines opp..

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Aha, skjønner. Mitt problem er at jeg synes bilen virker så "shabby" i orginalfargen(den er jo gammel og falmet), så farge kunne jeg i allefall tenke meg å gjøre noe med.. kan være enig i at de er finest orginale, men da bør de se "nye" ut. Tenker jeg starter med omlakkering i svart eller en mørkere farge, og nye felger tenker jeg :) Har ikke så mye å si akkurat nå, men til sommern skal den være fin :D

 

 

Noen som vet om noen fine felger som passer denne? :D

Lenke til kommentar

Jeg ville kikka på f.eks disse:

rim92a1692.jpg

Det er disse jeg har, og ser nå at det er visst ikke 7, men 8 "hull" i de :)

 

Jeg ser også nå at bilen jeg linka til over, IKKE er i samme farge som min, så skal bytte ut det med et bedre når jeg finne et :)

 

Da har jeg fjerna det, og finni et av min egen i stedet..

Den er vel mer grå enn champisfarga, men kunne godt tenkt meg en lys champagnefarge, ser også at jeg ikke fikk med det i stad..

Anyways, her er et bedre bilde av helheten med felgene post-62647-0-41629000-1321489545_thumb.jpg

Ikke se på bulken på høyre sida da :p

 

Og et som er litt mer av fargen der jeg har polert littegrann for moro bare:

post-62647-0-20224700-1321489582_thumb.jpg

 

Hva gjelder høyden:

post-62647-0-86469600-1321490020_thumb.jpg

Den er "noe" lavere enn coupéen min, enn så lenge ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Hehe, Fin bil! Men må nok skuffe deg og si at jeg bor i Oslo og at jeg ikke kan farte i sentrum med en så lav bil, så høyden blir nok den samme, men kunne tenke meg 16-17" i stedetfor 15" felger :)

 

De felgene er ikke noe å utsette på, de er fine :)Hvor får du tak i de?

Lenke til kommentar

Det er originale Merce-felger og jeg tror du får en lik med litt kant, hvis ikke det bare er den typen med 5 hull som du har..

 

Jeg har vært flere turer i oslo med bilen, og det er ikke noe problem sånn, du må bare være litt mer på vakt :p

 

Du finner de nok på hoggere eller hos noen som er glad i merce og har litt deler..

Jeg liker de såpass godt at før jeg spanderer 20 000+ på Kerscher KCS i 8,5 og 10x 16, så har jeg to sett av de, ett med vinterdekk (185/55-15) og ett med sommerdekk i 195/45-15 :)

Lenke til kommentar

skal du senke denne bilen ville jeg først undersøkt hva slags puter som står på bilen nå.

putene eller koppene om du vil sitter på toppen av fjørene og kommer i fire forskjellige tykkelser. nå husker jeg ikke tykkelsene i hodet men hvis jeg husker riktig så er 1'er pute den laveste og 4'er pute den høyeste. du kan se hva slags pute du har med å se hvor mange "dråper" som henger ved siden av værandre i bunnen av koppen. kunne iallefall det på mine.

 

Min 190E sportline var senket 20mm forran og bak og så slik ut:

DSC00013.jpg

S6301106.jpg

mener å huske den hadde toer puter.

 

felgene var 15" BBS med 205/55/15 dekk.

bilen hadde AMG styling.

sto på sportsdempere fra bilstein og lesjöfors fjører. den var stiv og fin den.

 

jeg ville anbefalt 1'er puter og 20/20 senking jeg da, så smelt på et evo stabstag nede bak for å få den greit overstyrt.

 

 

forøvrig vil jeg anbefale deg å ta en tur innom 190 klubben

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...