Gå til innhold

Er eldrebølgen en svindel for å legitimere økt innvandring?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Statsviter. Glimrende innlegg.

 

Også hadde vært greit om TS kunne formulere og presisere problemstillingen i denne tråden. Mener TS at staten Norge har en skjult agenda ved eldrebølgen?

Ja sikkert om du endrer har til hadde.

 

Barnetrygd er en ytelse som gis til foreldre med barn under 18 år som oppholder seg i Norge. Barnetrygden ble innført ved lov i desember 1944 (Lov om barnetilskott til visse arbeidstakere av 5.12.1944, som trådte i kraft fra 1.1.1945). De store pådriverne for innføringen var sosialminister Johan Andreas Lippestad og sosialminister Christian Astrup (begge NS), som møtte en del motstand mot loven[1]. Barnetrygden ble opphevet av Arbeiderparti-regjeringen som returnerte til makten i Norge i mai 1945, men gjeninnført av Stortinget uten endringer i 1946[2].

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Barnetrygd

 

Så demografi og fruktbarhet hadde Q greie på :roll:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er kanskje at vår naivitet går som en rød (no pun intended) tråd gjennom samfunnet, fra politi til politikere?

 

 

Det er ikke naivitet.

Politikerne gjør dette bevisst, og mot bedre vitende. Og politiet jobber for staten (politikerne) og er selvfølgelig pålagt å beskytte politikernes (statens) interesser.

 

Den sosialismen arbeiderpartiet i dag står for er internasjonal sosialisme, den sosialismen nazistene sto for var nasjonalsosialisme, dette er eneste forskjellen. Mao to sider av samme sak og samme ideologi.

Dette ha ap desperat prøvd å skjule i alle år, men nå rakner det for dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Politikerne strever fælt med å prøve å overbevise folk om denne farlige "eldrebølgen" Men denne bølgen har de skremt med siden 80-årene, den kom ikke, og den vil heller ikke komme.

Det du skriver er en grov misforståelse.

 

Demografiske fremskrivinger er noen av de sikreste. Norske politikere har med andre ord vært svært så ansvarlige da de i 30 år har påpekt de konsekvensene som vil komme når de store fødselskullene like etter krigen går over i pensjonistenes rekker.

 

En som ble født i 1946 er 67 år i 2013. Trenger vedkommende mest omsorg etter fylte 80 år, har vi enda noen år på å forberede oss på denne bølgen.

 

Og som gammel forlanger jeg ballsal og bar på gamlehjemmet, men det greier vel ikke dere ungdommer å gi oss. :roll:

 

Mange av dere er jo mer opptatt av å sitte her inne å fylle opp forumets servere med konspirasjonsteorier enn å lage barn, ta dere av barn og gjøre noe mer produktivt. :w00t:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

I tillegg bemerker jeg meg at TS mener at alle eldre skal ta være på seg selv, eller at deres barn skal ivareta disse.

Vennligst pek på hvor jeg har sagt dette.

 

Her:

 

Ens barn bør ta seg av en på sin alderdom, ikke den norske stat.

 

Utsagnet ditt er hentet fra tråden ”Er større arbeidsinnvandring en mulig løsning på framtidas eldrebølge?” Post nr. 8.

 

Til tross for at påstanden min var mer retorisk, og spørrende, så er det klart og tydelig at du her insinuerer at det er familien som skal ta seg av de eldre, og ikke staten.

Var det noe mer du lurte på?

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skulle jo tro at dette fødselsunderskuddet ble dekket av innvandrerbefolkningen som i aller høyeste grad er yngre enn den etnisk norske, men nei, det blir aldri nok.

 

Om ikke disse gærningene blir konfrontert og følgelig satt på plass så vil de finne på atter en unskyldning etter at disse eldre er død og begravet for å skaffe enda mere innvandring.

 

Kanskje vil de hevde at vi trenger utenlandsk arbeidskraft for å skape gravplasser og argumentere i det vide og brede for akkurat dette med forfalsket statistikk for å backe det opp?

 

Ville ikke forundre meg og det er akkurat like sinnsykt som alt det vi nå skal akseptere som "sannheter".

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

I tillegg bemerker jeg meg at TS mener at alle eldre skal ta være på seg selv, eller at deres barn skal ivareta disse.

Vennligst pek på hvor jeg har sagt dette.

 

Her:

 

Ens barn bør ta seg av en på sin alderdom, ikke den norske stat.

 

Utsagnet ditt er hentet fra tråden ”Er større arbeidsinnvandring en mulig løsning på framtidas eldrebølge?” Post nr. 8.

 

Til tross for at påstanden min var mer retorisk, og spørrende, så er det klart og tydelig at du her insinuerer at det er familien som skal ta seg av de eldre, og ikke staten.

Var det noe mer du lurte på?

Du farer med løgn med andre ord.

Lenke til kommentar

I tillegg bemerker jeg meg at TS mener at alle eldre skal ta være på seg selv, eller at deres barn skal ivareta disse.

Vennligst pek på hvor jeg har sagt dette.

 

Her:

 

Ens barn bør ta seg av en på sin alderdom, ikke den norske stat.

 

Utsagnet ditt er hentet fra tråden ”Er større arbeidsinnvandring en mulig løsning på framtidas eldrebølge?” Post nr. 8.

 

Til tross for at påstanden min var mer retorisk, og spørrende, så er det klart og tydelig at du her insinuerer at det er familien som skal ta seg av de eldre, og ikke staten.

Var det noe mer du lurte på?

Du farer med løgn med andre ord.

 

Hæ? Mener du at du ikke har sagt dette!? Jeg gjentar at dette er utsagnet fra ditt eget innlegg nr. 8 i tråden ”Er større arbeidsinnvandring en mulig løsning på framtidas eldrebølge?”. Så nå må du slutte å tulle å stå for dine egne utsagn.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg har sagt at ens barn bør ta seg av en på sin alderdom, ikke at dette er noe som ALLE skal gjøre slik du hevder jeg har sagt. Det er ikke alle som har en familie å gå til.

 

Med andre ord, du lyger. Noe som ikke er rart tatt i betraktning hvor lett du har for å akseptere disse propagandaartiklene du postet over her som den absolutte sannhet.

 

Motargumentet ditt for at eldre skal kunne bli vartet opp av sin familie på sine eldre dager ble da at begge foreldre i familieenheter må jobbe (for å behandle lån). Har du noen sinne spurt deg om denne utviklingen var by design eller om det oppstod som tilfeldighet eller om det er ønskelig å kontre den?

 

Selvsagt har du ikke det, du bare blindt aksepterer alt som står i tabloidene og SSB som den øverste sannhet.

 

Kan tenke meg at det tilsvarer kjetteri å vike fra dette mønsteret i de miljø du vanker.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har du lest hovedinnlegget i denne tråden?

 

Gjør det.

Det burde du forstått av mine svar at jeg har.

 

Dersom du leser det jeg skriver vil du se at jeg endog siterer fra ditt opprinnelige innlegg.

Lenke til kommentar
Med andre ord, du lyger. Noe som ikke er rart tatt i betraktning hvor lett du har for å akseptere disse propagandaartiklene du postet over her som den absolutte sannhet.

 

Dette tullet gidder ikke jeg mer. Utsagnet ditt sier klart og tydelig at ens barn skal ta seg av en sin alderdom, og ikke staten. Utsagnet kan ikke tolkes annerledes enn at staten ikke skal ha noen som helst ansvar for de eldre, men at ansvaret skal ligge på egen familie. Du kan argumentere til du er grønn i øynene, men utsagnet ditt står der. Det som er enda mer paradoksalt enn alle konspirasjonsteoriene dine, er at du i tillegg ikke står for dine egne meninger. Dette er bare trasig, og jeg har andre ting å finne på enn å overbevise deg om hva du egentlig har sagt.

 

 

Kan tenke meg at det tilsvarer kjetteri å vike fra dette mønsteret i de miljø du vanker.

 

Enda en grunn til at jeg har ingen interesse å diskutere dette yterligere når innleggene dine er personfokuserte. Dette er det vanlige forsvaret fra deg og likesinnede når dere blir stilt til veggs, og går tomme for rasjonelle argumenter.

Endret av statsviter
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Med andre ord, du lyger. Noe som ikke er rart tatt i betraktning hvor lett du har for å akseptere disse propagandaartiklene du postet over her som den absolutte sannhet.

 

Dette tullet gidder ikke jeg mer. Utsagnet ditt sier klart og tydelig at ens barn skal ta seg av en sin alderdom, og ikke staten. Utsagnet kan ikke tolkes annerledes enn at staten ikke skal ha noen som helst ansvar for de eldre, men at ansvaret skal ligge på egen familie. Du kan argumentere til du er grønn i øynene, men utsagnet ditt står der. Det som er enda mer paradoksalt enn alle konspirasjonsteoriene dine, er at du i tillegg ikke står for dine egne meninger. Dette er bare trasig, og jeg har andre ting å finne på enn å overbevise deg om hva du egentlig har sagt.

 

 

Kan tenke meg at det tilsvarer kjetteri å vike fra dette mønsteret i de miljø du vanker.

 

Enda en grunn til at jeg har ingen interesse å diskutere dette yterligere når innleggene dine er personfokuserte. Dette er det vanlige forsvaret fra deg og likesinnede når dere blir stilt til vegs, og går tomme for rasjonelle argumenter.

Nei, du løy, ble arrestert for løgn og nå som respons presterer du å lire ut av deg dette intetsigende tullet og samtidig prøver å fremstå som indignert når du i realiteten er fullstendig avkledd.

 

Jeg sa aldri at alle eldre skal bli tatt vare på av sine barn, jeg sa at en bør bli tatt vare på av sine barn. Jeg nevnte aldri din arbeidsgiver.

 

Om du vil bli tatt alvorlig så foreslår jeg at du slutter med uredeligheten og løgnene.

 

Det er ikke annet å forvente av en som er såpass ekstrem i sine synspunkter at han ønsker jeg skal bli behandlet av en utlending på mine eldre dager som om det skulle være en eller annen straff. Det demoniske indre viser seg fullstendig.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Politikerne strever fælt med å prøve å overbevise folk om denne farlige "eldrebølgen" Men denne bølgen har de skremt med siden 80-årene, den kom ikke, og den vil heller ikke komme.

Det du skriver er en grov misforståelse.

 

Demografiske fremskrivinger er noen av de sikreste. Norske politiker har med andre ord vært svært så ansvarlige da de i 30 år har påpekt de konsekvensene som vil komme når de store fødselskullene like etter krigen går over i pensjonistense rekker.

 

En som ble født i 1946 er 67 år i 2013. Trenger vedkommende mest omsorg etter fylte 80 år har vi enda noen år å forberede oss på denne bølgen.

 

Dette er tull og det vet du.

Politikerne, og spesielt politikerne fra ap har aldri vært "ansvarlige" De følger sin egen agenda, og de bryr seg ikke om hva folket mener, sier eller føler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...