Gå til innhold

tips og forslag til halvforsiktig gamer-oppsett.


Anbefalte innlegg

hei hei. har endelig rasket nok penger inn i mine hender til at det blir med ny pc!

nå er det ca. 2,5 år siden jeg var i krigen sist, så jeg kan sannsynligvis ha bruk for noe innsikt fra computerguruene her på forumet :).

 

har satt en maxpris på 10.000 jeg helst ikke ser overskredet, og sikter gjerne noe lavere

 

etter noget snoking rundt har jeg kommet fram til dette midlertidige oppsettet, som sannsynligvis handles fra dustin home (har vært komplett-mann i hele min pc karriere, men håper dustin har orden i sysakene?)

 

uansett, here goes:

 

minne:

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ ...

 

Skjermkort:

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/...

 

Kabinett:

CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE

 

cpu:

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

 

psu:

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

 

Hovedkort:

ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

 

cpu-vifte:

COOLER MASTER HYPER 212 PLUS S-1155/1156/1366/AM3

(forbeholder meg retten til oc'ing uten å ha direkte planer, har hørt andre vifter har problemer med å passe in i felleskapet med vengeance-brikkene, men denne skal passe,

eller?)

 

jeg jar en intel x-25 ssd jeg skal bruke som systemdisk, og styrer ellers unna harddisker i nærmeste fremtid av ganske åpenbare grunner..

 

Jeg er ikke over måte stinn av gryn, så er åpen for prisbesparelse hvis det finnes bedre verdi der ute, og er åpen for forslag uansett.

 

takker massemye for svar på forhånd. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut det der. Men de store kjøleribbene på minnebrikkene har du ikke bruk for. De tar bare opp ekstra plass. DDR3 minne blir ikke så varmt at det trenger svære kjøleribber.

Vill heller gått for disse: http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-(2x4gb)/product/5010598525

CM Hyper 212 er et godt valg. God kjøling til en billig penge.

 

Min erfaring med dustin har vært veldig god. Stort sett billigere enn de fleste, 99kr for levering så lenge det ikke er svære TVer eller lignende og rask levering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...