Gå til innhold

Klarte å ringe for seint inn egenmelding


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er ansatt gjennom Manpower.

Klarte å bli sjuk på Lørdag, så da jeg skulle begynne på jobb mandag ringte jeg sjefen min.

 

Jeg begynner da kl 8, ringte da halv 8 på Mandag og sa jeg hadde fått influensa.

Tirsdag, idag, klarte jeg å sovne da alarmklokka gikk av kl halv 8, å jeg klarte å ringe kl halv 9.

 

30min etter at jeg egentlig skulle begynt på jobb.

 

Jeg lurer da på konsekvensene av dette? Får jeg ikke lønn for dagen? Sa til sjefen at jeg hadde fått influensa, å det er som alle vet, ikke noe som kommer å går på dagen.

 

 

Edit; Ja, jeg er fult klar over at det var idiotisk å sovne igjen, så slipper folk å evnt nevne det.

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel normalt at man ringer første dagen man er syk, for deretter å vente til egenmeldingsperioden har gått ut, enten 3dager eller det som gjelder i IA-bedrifter.

Er man syk lengre enn det, må man til legen for å få sykemelding, eller gå syk på jobb.

 

Du skal ikke behøve å ringe hver dag du er syk.

Lenke til kommentar

Eg pleier å gi oppdateringer til sjefen daglig på fremgangen når eg blir syk, men eg sender ikke melding eller ringer til vedkommende kl 7 hver dag. Som syk har man behov for hvile, samtidig som at man ofte er, merkelig nok, syk.

 

Når eg er syk, sengeliggende syk, slår eg av lyden på telefonen og vekkerklokka samt låser døra. Så sender eg en melding på ettermiddagen til sjefen når eg føler meg i grei form og gir prognosene for neste dag.

 

Har fungert de siste 7-8 årene. Men eg har dog ikke jobbet gjennom bemanningsbyråer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...