Gå til innhold

Ipad 2 knust skjerm


r_k

Anbefalte innlegg

Så... da har jeg faktisk klart det.

Å knuse glasset på skjermen på en ipad2

 

Spm er... hva gjør jeg nå

 

Å få reparert skaden hos eplehuset koster den nette summen av litt over 3k.

 

Det som er det kjipe av alt er at jeg synes nå en ipad skulle tåle noe mer enn å bli flyttet fra bordet og lagt i fanget før noe slikt skal skje.

Men Eplehuset står på sitt og sier slag skade.

 

Jeg har litt lyst til å være vrang og ikke godta at det skal koste så mye å reparere en ipad. Vel; når jeg sier reparere, så er det en overstatement. Vi får tisendt en refirbished enhet...

Altså en som har vært sent inn til apple og fiksa derifra. Ikke godt å si hvor gammel eller tilsvarende hva som har vært problemet med den. Nå skal jeg ikke være så vrang mht at jeg potensielt må godta å få en refirbished enhet. Er jo garanti og gode greier.

 

Hva synes dere om en slik situasjon; og hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så... da har jeg faktisk klart det.

Å knuse glasset på skjermen på en ipad2

 

Spm er... hva gjør jeg nå

 

Å få reparert skaden hos eplehuset koster den nette summen av litt over 3k.

 

Det som er det kjipe av alt er at jeg synes nå en ipad skulle tåle noe mer enn å bli flyttet fra bordet og lagt i fanget før noe slikt skal skje.

Men Eplehuset står på sitt og sier slag skade.

 

Jeg har litt lyst til å være vrang og ikke godta at det skal koste så mye å reparere en ipad. Vel; når jeg sier reparere, så er det en overstatement. Vi får tisendt en refirbished enhet...

Altså en som har vært sent inn til apple og fiksa derifra. Ikke godt å si hvor gammel eller tilsvarende hva som har vært problemet med den. Nå skal jeg ikke være så vrang mht at jeg potensielt må godta å få en refirbished enhet. Er jo garanti og gode greier.

 

Hva synes dere om en slik situasjon; og hva ville dere ha gjort?

Nå er vel iPadene relativt solig bygd og at man knuser glasset kun vet å flytte den fra bordet til fanget er vel noe jeg tror lite på. Mulig du i din sorg har klart å overbevise deg selv om at det var det som skjedde men det skal mer til for å knuse skjermen på en iPad. En annen mulighet kan kanskje være stor temperatursvigninger men det er nok lite trolig, uansett skal du få slite med å overbevise noen om at man har klart å knuse glasset på en iPad uten å gå utenfor garantien.

 

Uansett så får du ha lykke til :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet er vel at det kan bli litt ord mot ord.

Jeg vet hva som skjedde. Epehuset har en "antagelse" men de var ikke der når det skjedde.

 

Spm er bare må jeg via tv2 hjelper deg for å komme igjennom med en slik sak eller?

 

Det er jo en kamp mot apple he.... og ryktene skal ha det til at det kan være en lang og vanskelig vei...

Lenke til kommentar

Problemet er vel at det kan bli litt ord mot ord.

Jeg vet hva som skjedde. Epehuset har en "antagelse" men de var ikke der når det skjedde.

 

Spm er bare må jeg via tv2 hjelper deg for å komme igjennom med en slik sak eller?

 

Det er jo en kamp mot apple he.... og ryktene skal ha det til at det kan være en lang og vanskelig vei...

Spørsmålet er vel heller om en eneste seriøs medie i det hele tatt vil bruke en kalori på en slik sak uansett om det du forteller er sant eller ikke.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at det kan bli litt ord mot ord.

Jeg vet hva som skjedde. Epehuset har en "antagelse" men de var ikke der når det skjedde.

 

Spm er bare må jeg via tv2 hjelper deg for å komme igjennom med en slik sak eller?

 

Det er jo en kamp mot apple he.... og ryktene skal ha det til at det kan være en lang og vanskelig vei...

Så hva var det som skjedde?

 

Uansett, TV 2 vil ikke ta tak i en så diffus sak der det er ord mot ord. Og uten at jeg vet så mye om deg, så er min erfaring at det er stort sett de useriøse og uærlige kundene som truer med disse underholdningsprogrammene, så du blir ikke akkurat tatt mer seriøst av forhandler om du truer med det.

 

Du kan heller ta kontakt med Forbrukerrådet som kan mekle mellom deg og selger, og eventuelt hjelpe deg videre med en sak i FTU, men skjermer sprekker ikke av seg selv, og jeg tror nok dessverre (for deg) at saken er tapt allerede før den er begynt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Veggen var veldig hard. Eplehuset sto på sitt.

Må vel bare innrømme at jeg mygga ut. Eller rettere sagt; jeg gadd ikke å krangle mer med de.

Snakka litt med service sjefen på eplehuset for å forsøke å finne en bedre løsning, men det var ikke noe å gjøre.

 

Det vil si at jeg betalte for reperasjonen/bytteenheten til eplehuset.

 

Litt kjipt å tenke på at jeg har brukt så mye penger på en dings, når jeg tenker på hva jeg kunne ha fått for de pengene men men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...