Gå til innhold

Nytt Skjermkort


hazerd

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg lurte på om det er noe bra og kjøre crossfire på

 

-Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

 

1550,- kr på tilbud akkurat nå.

 

Men så til spørsmålet mitt, det blir jo 3100, tilsammen, ER det mye lurere og kjøpe kun et skjermkort til 3000-3500?

 

Istedenfor at jeg kjører Crossfire på 560ti?

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg spør er pga, jeg er ikke helt sikker. Før var jeg veldig interessert i Skjermkort osv, men jeg falt helt ut av det etter alt det nye som har kommet.

 

Bibow har du noe og anbefale tror du det funker bra med 2x 560ti?

 

Prossesoren jeg har er Intel Quad 2.83ghz.. noe i den duren ikke de mest spennende nå til dags akkurat.

 

 

Har jo ingen ide hva SLI er, dog vet jeg heller ikke hva som er best nå til dags av Intel/Amd :blush:

 

Takker for svar!

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Hovedsaklig er det til Skyrim & The lord of the rings War in the North

Jeg har hatt BF3 i tankene, men jeg har det til PS3 så vet ikke helt om jeg vil investere så inni hampen mye på nye pc deler for og kjøre BF3 smooth med ultra grafikk.

 

 

Budsjett overstiger i hvertfall ikke 4000,- i disse tidene før jul :blush:

 

Pcen min nå

 

-Intel® Core™2 Quad Processor Q9550

(12M Cache, 2.83 GHz, 1333 MHz FSB (tror jeg det er)

-8gb Ram (DDR2 :nei: )

-ATI Radeon™ HD 5770 (tror jeg)

 

Så nei pcen er ikke akkurat så spennede :(

 

 

Grunnen til jeg sier jeg "tror" er pga jeg er på jobb hehe, skal dobbel sjekke når jeg kommer hjem!

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Hovedsaklig er det til Skyrim & The lord of the rings War in the North

Jeg har hatt BF3 i tankene, men jeg har det til PS3 så vet ikke helt om jeg vil investere så inni hampen mye på nye pc deler for og kjøre BF3 smooth med ultra grafikk.

 

 

Budsjett overstiger i hvertfall ikke 4000,- i disse tidene før jul :blush:

 

Pcen min nå

 

-Intel® Core™2 Quad Processor Q9550

(12M Cache, 2.83 GHz, 1333 MHz FSB (tror jeg det er)

-8gb Ram (DDR2 :nei: )

-ATI Radeon™ HD 5770 (tror jeg)

 

Så nei pcen er ikke akkurat så spennede :(

 

 

Grunnen til jeg sier jeg "tror" er pga jeg er på jobb hehe, skal dobbel sjekke når jeg kommer hjem!

 

 

Folk har sagt det før i tråden, men sier det igjen:

 

SLi = Nvidia

Crossfire = AMD

 

Skyrim krever ingenting da det er laget for konsoller og du vil sikkert kunne kjøre det på den PC'en du har. Evt kjøre det bra med ett 560TI.

 

Ikke tenk på å bruke masse penger på 560TI i SLi engang, det kommer ny generasjon grafikkort nå til jul/januar. De vil være mye bedre enn dagens generasjon og ikke nødvendigvis koste så veldig mye mer.

 

Så vil du også få en mye bedre opplevelse av BF3 på PC, med et litt tøffere skjermkort ;)

Lenke til kommentar

Å legge 4k i et skjermkort til det oppsettet du har nå vil bare gjøre alt annet til flaskehals.

Og nå som 7000 serien til AMD er rett rundt svingen også er det ikke særlig smart.

 

Jeg foreslår at du finner deg et brukt 5770 (4-500kr) og kjører det i crossfire (dersom du har en kraftig nok PSU)

og heller sparer opp slik at du kan bytte CPU, HK, RAM og skjermkort på nyåret når 7000 serien er ute.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Hovedsaklig er det til Skyrim & The lord of the rings War in the North

Jeg har hatt BF3 i tankene, men jeg har det til PS3 så vet ikke helt om jeg vil investere så inni hampen mye på nye pc deler for og kjøre BF3 smooth med ultra grafikk.

 

 

Budsjett overstiger i hvertfall ikke 4000,- i disse tidene før jul :blush:

 

Pcen min nå

 

-Intel® Core™2 Quad Processor Q9550

(12M Cache, 2.83 GHz, 1333 MHz FSB (tror jeg det er)

-8gb Ram (DDR2 :nei: )

-ATI Radeon™ HD 5770 (tror jeg)

 

Så nei pcen er ikke akkurat så spennede :(

 

 

Grunnen til jeg sier jeg "tror" er pga jeg er på jobb hehe, skal dobbel sjekke når jeg kommer hjem!

 

kjør 5770 i crossfire.du får pm av meg.

Lenke til kommentar

Jau, nå om dagen er det jo Intel sine Sandy Bridge CPU'er som er hotte.

 

I5 2500K spesielt. Utrolig mye valuta for pengene, kan også clockes veldig godt og trygt med en grei luftkjøling(veldig enkelt).

 

Også kommer Ivy Bridge etterhvert som skal være enda bedre, men hvor mye vet jeg ikke. Ikke helt satt meg inn i det enda.

Lenke til kommentar

Fant akkurat ut at kortet jeg har er vist

 

 

-SAPPHIRE HD 5770 Vapor-X 1GB

 

 

Ikke at jeg tror det forandrer så veldig mye på saken men..

Er det samme kort bare det er fabrikk overklokket elns?

 

 

Beklager at jeg ga feil informasjon.

 

Det og greie og holde seg oppdatert med alt det nye og det beste ser rimelig dyrt ut :!:

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Du kan fint kjøre Crossfire med et hvilket som helst HD 5770/5750 og HD 6770/6750, disse kortene har lik grafikkjerne og AMDs crossfire-teknologi er fleksibel nok til dette :)

 

Om du er sugen på oppgradering er dette din beste mulighet. Skyrim er en konsollport og liker kraftige prosessorer, men du må likevel ha mer kraft enn HD 5770 klarer å tilby for å kjøre det på Ultra.

 

Videre må du finne ut om du har Intel-chipset (P35/P45/X38/X48) eller Nvidia-chipset (nforce noe), for det er kun de Intel-chipsettene som støtter crossfire da Nvidia har programmert vekk støtten for Crossfire på sine chipset.

Lenke til kommentar

Skal finne ut av det! :) Hadde rett og slett ikke så mye tid i går til og gjøre det så.

 

 

Jeg vil helst spille Skyrim på ultra når det først er mulig med den grafikken :) Derfor jeg vil oppgradere noen deler.

 

 

Hørte ra en kompis at de fortsatt ikke har oppdatert AMD driverene til Til skyrim?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...