Gå til innhold

[Løst] Ny bærbar ca 10.000


Anbefalte innlegg

Er ute etter en ny bærbar pc, etter at den jeg har nå har tatt kvelden etter ca 7år.

 

Pcen trenger ikke å være dedikert til spilling men vill mest bli brukt til reising, men når det er sakt så skader det ikke om den kan kjøre noen spill nogen lunde.

 

Pcen bør være nogen lunde rask, skjermen bør være 1920x1080, selve størrelsen har ikke så mye å si.

 

jeg har sett litt på forskjellige sider (Dell, Komplett, Multicom, Netshop, etc.) men greier ikke å bestemme meg.

 

har sett litt på skjermkort men fant ikke helt en sammenligning hvordan 540M og 560M gjør det opp mot de vanlige skjermkorta til stasjonære.

 

den bør helst ligge på ca 7000-10000kr men kan vurderes høyere hvis det er nødvendig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med et budsjett på 10.000 ville jeg sett nærmere på denne maskinen hos Netonnet. Her har vi kraftig prosessor, mye minne med ok hastighet, blurayspiller, plass til 2 harddisker (det følger også med 2,) men du skulle byttet ut systemdisk med en ssd slik at maskinen får seg en solid boost. Da har du den roterende bråkebøtta til film, musikk og andre morsomme saker. Det er en 17 tommer, og oppsløsninga er full hd. En god maskin til en akseptabel pris, og den burde takle en god del spill. :)

 

Jeg ville nok ikke gått for en 15 tommer siden der ikke vil være plass til noen harddisk nummer to uten å måtte ta ut det optiske drevet. Blurayspiller er det jo greit å ha om man skulle få lyst å se en film en gang i blant, kanskje spesielt om du sitter på et hotellrom ute på en av dine reiser og kjeder deg noe grusomt. Om du nå ikke streamer film fra nettet da så klart, jeg vet ikke helt om "hotellnett" er såpass oppegående at de er i stand til slikt.

 

Så uansett ville jeg hvertfall valgt en 17-18 tommer med plass for to harddisker der systemdisken enkelt og greit byttes ut med en ssd. Jeg tror rett og slett aldri jeg kommer til å gå over til vanlig roterende bråkebøtte etter at jeg fikk mine første ssd-disker. Det er jo rett å slett en direkte vakker, nydelig og fantastisk opplevelse med en pc som rett og slett bare er lynrask. :D

 

Lykke til med pckjøpet.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...