Gå til innhold

Jungel der ute... 9x00 np/pro ? etc...


Anbefalte innlegg

Først.. Til alle som sikkert kommer til å si, let og søk på google, og i forumet... Nå har jeg sittet å ikke gjort annet siden kl 15,00 idag. :smile:

 

Også videre da; Ikke blitt veldig mye klokere, mulig jeg er "skeptiskt" til alt og er "redd" for å ta "feil" om man skjønner...

 

Kunne tenkt meg et nytt skjermkort i mellomklassen. Så hva skal man egentlig velge, hadde egentlig sett meg ut Sapphire Radeon 9500np til 1480kr. Men så ser jeg også at man kan få 9600np til ca. 1200 med 128mb ram og 256mb ram til ca 1400.

 

Er virkelig 9500 så mye bedre (les:3-400kr mer verdt enn 9600)

 

Eller er det konkrete andre kort man vil få bedre resultat av....

 

Jeg er vel en såkalt allrounder... Men vil kunne ta en runde heavy spill, uten å erge meg helt grønn over hakking og kjempedårlig ytelse....

 

Sjelden jeg er så usikker :shrug: i valg av ting, men denne gangen sliter jeg seriøst.... Derfor, eller som alltid.... All hjelp prises med kjempetakk....

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes faktisk endel moddbare R9500np kort på markedet igjen nå. Det betyr at man kan kjøpe et slikt kort og modde det. Men et R9600 er et kort som utvikkler mindre varme og dermed kan klokkes MYE. Ville nok ha valgt 9500np jeg.

 

Har du troen på dette med referanser til det du skriver ovenfor?

Se her

Ser de fleste nettbutikkene får sine "nye" ladninger rundt mnd skiftet.. ellers klarte ikke jeg å finne noen 9500np på lager noe sted...

 

Og til Jarmo, har tatt med dette i vurderingen også, men lå liksom litt over planlagt budsjett (men har vi noen gang sett ett budsjett som ikke har røket)?

De hundrelappene er vel ikke så avskrekkende...

Lenke til kommentar

Rekkefølgen:

9800 pro

9700 pro

9800

9700

9500 pro

9600 pro

9500

9600

9100

9200

9000

 

Ubetydelig forskjell mellom to sistnevnte.

Pers. mening: 9500 er overpriset pga. stor ettersp. og liten tilgang (folk vil modde... noe som KAN gå eller ikke. Enderofte opp med 9500pro + litt artifacts)

 

Gå for 9600pro FireBlade ... svært fornuftig pris og OC egenskaper

Sapphire unleashes the graphics card that hard-core overclockers dreams are built upon: The RADEON 9600 ATLANTIS PRO FireBlade Edition. Equipped with an aggressive memory selection that allows for extreme overclockign all the way up to 660MHz

Kilde: http://www.sapphiretech.com/

Lenke til kommentar
Aha... 8)

 

Men, jeg ser på noen benchmarks rundt omkring, at det er noe som heter GF4 Ti4200-8x som får bedre score enn 9600 pro. Det er ikke det samme som mitt Ti-4200, vel? Ellers var det ikke mye poeng i å oppgradere...

 

GF4 Ti kortene har ikke DX9 hardware støtte :wink:

Lenke til kommentar
GF4 Ti kortene har ikke DX9 hardware støtte  :wink:

 

Øhh... mener du å si at et 9600 pro kort til 1500 moolah ikke har bedre ytelse enn mitt ett år gamle GF4Ti4200 kort, evt. bare i dx9 programmer? :o

 

stemmer nok det,ca samme ytelse de korta.

kjøp ati 9700pro,non pro eller fx 5900non ultra(ca 2200-3500)

da merker du stor forskjell.

Lenke til kommentar

Ikke at det spiller all verden, men er det noen som vet hva som følger med av "Bundel" på Sapphire RAdeon 9600 Fireblade?? HAdde jo vært morsomt å visst.... Kunne ikke se noe info om dette på hjemmesidene....

 

Og er det noen som har troen på "neste ladning" av 9500 kan moddes litt?? Hadde vært morsomt å visst det også egentlig....

 

 

Og til slutt... Godt der er flere som er usikre her :woot:

Lenke til kommentar
stemmer nok det,ca samme ytelse de korta.

kjøp ati 9700pro,non pro eller fx 5900non ultra(ca 2200-3500)

da merker du stor forskjell.

 

Det er jo fullstendig sinnsykt. Jeg sjekka de gamle mailene mine, og jeg betalte altså 1650,- for skjermkortet mitt for ett år siden! Og nå, ett år seinere koster et kort med samme ytelse, det samme! Står verden stille, eller?

 

Jeg ser også at man kan få tak i Ti4200-8x til under 1200,- Hva er det med ATI for tida?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...