Gå til innhold

Gaming på Dell Ultrasharp


bad__ip

Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal kjøpe ny skjerm, og har lenge siklet etter Dell Ultrasharp U2711! dribble.gif

 

Men er det noen som har no erfaringer med gaming på den, og om den kanskje er litt i største laget?

Har kun ett HD5870 kort, så er vel mulig det blir litt hardt for kortet å dra BF3 i High.

 

Men hvordan er det med responstid og slik, vil det være merkbart iforhold til en billig BenQ 24" fra i fjor?

 

Håper jeg kan få litt svar, har ikke googlet no særlig, men 5000,- er jo rimelig for den valpen der cool.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en slik til gaming i ca 1 år. Kan ikke si jeg har merket noe til etterslep, og jeg synes størrelsen er perfekt.

 

Jeg har byttet til et GTX580 før BF3 kom, brukte et radeon 6950 før som dro de fleste spill meget godt.

 

Det er litt uvant med skriftstørrelse på surfing etc, men etter en ukes tid føles en vanlig 24 tommer som en liten tass ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt en slik til gaming i ca 1 år. Kan ikke si jeg har merket noe til etterslep, og jeg synes størrelsen er perfekt.

 

Jeg har byttet til et GTX580 før BF3 kom, brukte et radeon 6950 før som dro de fleste spill meget godt.

 

Det er litt uvant med skriftstørrelse på surfing etc, men etter en ukes tid føles en vanlig 24 tommer som en liten tass ;-)

 

Takk for svar, tar gjerne imot flere.

 

Kan jeg få spørre hvor høy FPS du har på High eller Ultra i BF3 med GTX580 og U2711? innocent.gif

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell U3011, og hvis du har mulighet å gi noe ekstra peng, så kjøp en slik. Du får en god del større skjerm enn 27"eren, som jeg kan love du vil sette pris på i ettertid. Jeg bruker den til alt ifra fotobehandling, til hardcore gaming, med altifra Crysis2, Battlefield 3, og har aldri et sekund opplevd lagging, smearing eller hva det måtte være..helt smooth ride, og jeg er veldig pirkete på slikt:) Å kjøre Crysis2 med fulle detaljer på alt samt i 2500x1600 oppløsning ser helt vanvittig rått ut, det samme med Battlefield 3 med maks på alledetaljer..ingen hakking på noe vis, bare et j----g bra bilde:-0

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

Hmm, da ser det ut som at det blir Dell Ultrasharp U24...

 

Egentlig greit, får heller oppgradere igjen ved en senere anledning. :)

 

Eller er det noen andre skjermer som heller vil være å anbefale?

HPs ZR27etellerannet. Den har ~15 ms inputlag.

 

Hmm, skal ta en titt.

 

Men leste en annen som anbefalte denne CLICKY

Han sa han var glad han valgte denne fremfor Dell U2711?

 

Men er for lite pixler ...

 

Må egentlig bare få vite om jeg vil merke no etterslep på U2410 i forhold til min nåværende BenQ G2420HDB? Er det store forskjeller eller vil en ikke merke no stor forskjell?

 

Fargene vil vel være bedre og bildet skarpere?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk opplever problemer med dårlig framerate, ghosting eller lag generelt med Dell 27". Jeg har som sagt Dell 3011, og har aldri hatt problemer med noe slikt. Ved siden av Dell har jeg en Acer G24, laget for gaming, og Dell er like flytende spillmessig som Aceren, som er på 2 ms. Eneste forskjellen er at Dell og Crysis 2 eller Battlefield3, ser uendelig mye flottere ut i 2500x1600 enn vanlig 1900x1200, kan ikke sammenlignes engang.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk opplever problemer med dårlig framerate, ghosting eller lag generelt med Dell 27". Jeg har som sagt Dell 3011, og har aldri hatt problemer med noe slikt. Ved siden av Dell har jeg en Acer G24, laget for gaming, og Dell er like flytende spillmessig som Aceren, som er på 2 ms. Eneste forskjellen er at Dell og Crysis 2 eller Battlefield3, ser uendelig mye flottere ut i 2500x1600 enn vanlig 1900x1200, kan ikke sammenlignes engang.

Da er du heldig, for min erfaring er at U3011 og disse skjermene har 30ms eller to bilders inputlag. I enkelte tilfeller kan jeg bli uvel av slike mengder inputlag, for ikke å nevne hvor tregt og hakkete det føles.

 

Hardware-krav på 2560x1600 er doblet mot 1920x1080, det er fakta. Om du har maskinvare til å kjøre BF3 på Ultra i 60 fps på en U3011 betyr ikke dette at alle har det, og man må alltid ha CFX/SLI for å få noe som minner om akseptabel ytelse.

Lenke til kommentar

@arni90, har eit poeng med input lag. Eg har ikkje skjermen men lest ein stund på det.

Input lag, er kort sakt: tiden det tar for at bildet fra pcen, kommer på skjermen.

Det er noe heilt anna enn respons tid, og må ikkje forveklses. (Produsenter forteller vanlegvis ingen ting om input lag om produktet sitt)

 

Her er ein copy&paste, av kva Tftcentral.co.uk seier om input lag:

 

Class 1) Less than 16ms / 1 frame lag - should be fine for gamers, even at high levels

 

Class 2) A lag of 16 - 32ms / One to two frames - moderate lag but should be fine for many gamers. Caution advised for serious gaming and FPS

 

Class 3) A lag of more than 32ms / more than 2 frames - Some noticeable lag in daily usage, not suitable for high end gaming

 

Vis du altså driver med FPS, bør du ikkje kjøpe U2711, eller U3011.

Det er eit stort irritasjonsmoment, spesielt ved bruk av mus og tastatur.

Fordi mus og tastatur har lite inputlag, merker ein at "bevegelsene" kommer seinare på skjermen.

http://www.youtube.com/watch?v=TjePCW02U78

 

Vis du MÅ ha ein 27" for gaming, vil eg ambefale HP ZR2740w.

24": Vil eg ambefale U2412M, og kanskje ZR2440w (venter sjølv på test)

 

input_lag_1.jpg

Endret av Eslu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, skal titte på U2412M, har sett på den før, men trodde det bare var en dårligere versjon av U2410, men den er mer rettet mot gaming eller?

 

Hva er forskjellen på E-IPS og H-IPS?

6-bit mot 8-bit fargegjengivelse.

 

eIPS er en billigvariant laget for å gi enkelte av fordelene til IPS, men ikke alle.

 

Så det er å anbefale fremfor TN og denne skjermen vil fungere bra til gaming? :)

 

Tror jeg kjøper 2 stk i samme slengen, en til nettaviser og en til gaming... Vil vel ikke kreve mye og ha extended desktop?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...