Gå til innhold

Lian Li med vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisan.

 

i7 920 begynner å bli gammel men den holder bra enda....whistle.gif

 

Jeg hadde en i/ 930 siden prisen på den var hyggelig når jeg kjøpte den, men desverre er det ikke så mye å velge mellom vist vi skal gå for sokkel 2011.

 

Har fått klargjort for radiator ved at festehullene er ferdigmontert.

 

Så da blir det bare til å sette seg ned og vente tålmodig til neste anfall.dribble.gif

Lenke til kommentar

Kjøpte 920 da 930 og de andre mellomversjonene ikke var lansert enda. Kjøpt vel mere eller mindre med en gang det kom ut.

 

Joda, er enda god kraft i 920, har ikke merket noen begrensninger for min bruk iverfall. Tenker jeg får oppgradert til 960 nå, så blir jo en fin liten oppgradering.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ja, ser bra ut. Eneste er fargekrasjen mellom minnet, viftene og vannet :whistle:

 

Du vet ikke hvor man kan få tak i bitspower fittings for under 100 krone stykket? Er jo helt syke priser for en liten bit gjenget metal. Driver å tenker på vannkjøling selv, men er jo syke priser.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Heisan.

 

Jeg kommer til å bytte ut ram senere.

 

Har bestillt ny radiator som blit hentet i morgen.

 

ellers skal jeg kvitte meg med CPU blokk som passer LGA 1366, 775, og en del andre sokkeler. Med blått lys.

 

Kompresjonsnippler til 1/2" slanger også som er bestillt fra danmark, nesten ikke brukt.

Skal også bort.

 

Kommer til å selge det billig.

 

Legger det ut på Hardware.no i kveld. Skal bare trimme littwub.gif

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Du får slenge ut en link, så kanskje det blir vannkjøling på meg laugh.gif

Om du har noen 1/2"ID 3/4"OD Bitspower kompresjonsfittings så er jeg veldig interessert. Er dette annonsen din?

 

En ting, jeg ser du har en Mist strømforskyning. Du har ikke merket at den blir veldig varm etterhvert? Hadde en 500watt, tror det var revisjon 3 som ble så varm at jeg brant meg på utsiden av kabinettet.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hei.

 

Min strømforsyning er på 1000w. Jeg har aldri hatt problemer med den. Har hatt den i mange år så jeg har mistet tellingen.

 

Prøvde å legge inn anonse på bruktmarked, men den må vist aktiviseres først.

 

Men jeg har delene her:

 

Dette er en ENZOTECH CPU blokk. Den har en blå ring som lyser. Har blitt litt matt på grunn av varme og pastaen, men overflaten er like glatt som da den var ny.

 

post-102329-0-92634200-1329514754_thumb.jpg post-102329-0-64079000-1329514780_thumb.jpg¨

 

 

post-102329-0-99085300-1329514806_thumb.jpg

 

 

Kompresskoblingene er kjøpt fra Danmark og kostet en formue.

 

post-102329-0-21930700-1329514834_thumb.jpg

 

 

Har 12 stk så det bør være nok til et komplett kjølesystem. standard 1/4" gjenget til 1/2" slange.

 

Bare kom med et prisforslag så ordner vi det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisan.

 

Det er stadig noen endringer.

 

Har blant annet lakkert kabinettet innvendig med svart.

 

post-102329-0-03317700-1332965306_thumb.jpg post-102329-0-84545500-1332965325_thumb.jpg

 

post-102329-0-44755100-1332965427_thumb.jpg post-102329-0-50497400-1332965349_thumb.jpg

 

Har flyttet tanken fra fronten til toppen av kabinettet siden den løsningen er best fordi systemet da automatisk vil fjerne luft fra systemet.

 

post-102329-0-58344500-1332965558_thumb.jpg

 

Det er også mye lettere å fylle væske da det bare er å helle oppi en stor tank.

Det hjelper mye og ha spylestykket montert da det virker slik at væske går en vei og luft slipper ut den andre veien.

http://techbay.no/product.html/aquacomputer-spylestang-for-aquatube-1/4bsp?category_id=79

 

post-102329-0-95774200-1332965645_thumb.jpg

 

Er litt lite væske i kjølesystemet for øyeblikket da jeg tester en ny type radiator.

 

Men det som skjer er at en plugg i radiatoren blir presset ut når jeg fyller opp systemet. Mulig det er fordi jeg har for høyt trykk.

 

Så nå må jeg få tak i mer kjølevæske :hm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Få kjølevæske i dag.

 

Holder også på å lager et monteringssystem i Aluminium som gjør at radiatoren kan festes på utsiden av sideveggen med lufting på begge sider av radiatoren noe som gjør det hele lettere å transportere.

 

Har bestillt et MO-RA3 9x140 PRO black

 

http://shop.watercool.de/epages/WatercooleK.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/WatercooleK/Products/22120

 

Det er litt tungvint og ha kjølesystem løst ved siden av kabinettet vist det skal flyttes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp, det skal være sikkert.

 

Det er ikke mye igjen av orginal-designet igjen nå.

 

Har blitt ferdig med festet til radiatoren i dag. Fant ut at jeg måtte ha større avstand mellom føttene til kabinettet for å klare den ekstra vekten på 10 kilo på siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fornøyd med at jeg fikk radiatoren i dag etter en legre tids venting grunnet problemer fra produsent.

 

Har holdt på med å klargjøre radiatoren for tilkobling og montering til kabinett, men fant ut at det måtte 4 stk 4 x 25 mm skruer til før dette kunne begynne.

 

Men oppdateringen er i hus, så det er bare til å følge med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...