Gå til innhold

Lian Li med vannkjøling


Anbefalte innlegg

Heisan

 

Helt enig :thumbup:

 

jeg har bare hatt "enkle system" før, men har nå tenkt å ta det litt ut. Er litt usikker med hensyn til kjøling av ram, grafikkort og lignende.

 

Syntest det begynner å bli ganske avansert med masse ledninger og lignende. Får håpe jeg finner frem i "jungelen"

 

Har også bestilt nytt grafikkort nr 2 i systemet mitt.

 

Fant ut at det var tilbud på mitt kort:

 

https://prisguiden.no/produkt/gainward-geforce-gtx-580-3072-mb-phantom-144054

 

og siden grafikkortet er en flaskehals på mitt system så klarte jeg ikke å la være :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg er helfrelst GeForce-fan, og kommer alltid til å være det uansett hva ATI kommer med.

 

Dette er på grunn av at jeg har opplevd bedre stabilitet med GeForce kortene enn med ATI

 

Dessuten syntes jeg kortene fra GeForce er mye penere å se på.

 

Men som de sier,"Smaken er som baken, den er delt" :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisan.

 

Fant ut at det var på tide med en liten update.

 

Har vært litt slakk i det siste, men kommer nok til å feste pumpen neste gang.

 

Er ellers litt usikker på hvordan jeg skulle plassere de forskjellige drevrammene i fronten av kabinettet.

 

Har 6 plasser jeg kan bruke som jeg vil uten at det går ut over de 2 siste HD- Rammene.

 

Så vist noen har noen ideeer så kan vi jo prøve de ut :thumbup:

 

Har også tenk på valg av hovedkort. Er ikke helt sikker på om det er noe særlig ytelsesforskjell i forhold til Sokkel 1366.

 

Men jeg har tenkt på dette:post-102329-0-32299100-1325710700_thumb.png

 

https://prisguiden.no/produkt/asus-rampage-iv-extreme-bf3-editon-152599/detaljer

 

Der utrolig dyrt å skaffe prosessor til, ser ut som om at jeg må opp i 4000 ++, for den billigste.

 

Fra før har jeg et ASUS Rampage 3 Ekstreme LGA 1366..

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for svar.

 

Per i dag bruker jeg en i7 930. Så før jeg bruker 7000,- på prosessor og hovedkort bør det være merkbar forskjell i ytelsen.. :thumbup:

 

Den linken din var genial :roll: Ser vist ut som om at jeg kanskje må revurdere ATI/AMD i systemet mitt.., når det gjelder grafikkort selvfølgelig.

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisan.

 

Har endelig somlet meg til en ny oppdatering igjen.

 

Fant ut at det var filteret som måtte inn.

 

Det var en del pludder med å finne plass til det, men fant ut at det var mest hensiktsmessig å ha det montert på toppen siden den da kunne brukes som Fillport også.

 

Og det gikk akkurat mellom kontaktene og viftene på toppen, men da måtte jeg ha tanken montert på siden i 2 stk. brønner foran.

 

Det er en løsning som jeg ser mange benytte seg av.

 

PS: tror nok jeg begynner med pumpen neste gang. Det blir iallefall ikke lenge til.

Lenke til kommentar

Heisan..

 

Fikk tak i noen flere deler i dag.

 

2 stk Bitspower svivel, 45°, 1/4"BSPx1/4"BSP, Matt Black

 

1 stk Bitspower LED, 5mm, UV

 

Det er utrolig behagelig å ha TECHBAY like i nærheten da jeg bare kan svippe innom og hente godsakene

 

Fant ut etter at jeg hadde montert pumpen at jeg må foreta en endring av plasseringer for å få på plass tilkoblingen til slangen.

 

Er klar til mer kapping, men jeg får ikke gjort noe før i morgen.

 

Så da kan jeg love en ny oppdatering :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisan.

 

Fikk endelig hentet hovedkortet.

 

Det var ikke så stort som jeg hadde trodd. Men nå har det kommet til sitt nye hjem rolleyes.gif

 

Heldigvis var det nok kontakter også for alle de tilkoblings -mulighetene som fulgte med kabinettet. Fikk også gjemt kablene på en ryddig måte.

 

Så nå er jeg ganske fornøyd.

 

Neste blir Prosessor, men jeg kommer nok til å koble resten av ledningsnettet for den kommer i hus.

 

 

Vente, vente, vente...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er prosessoren installertdribble.gif

 

Var litt svett like for jeg startet den. Sto jo i fare for å grille 4500,-, men det gikk fint både med kjølesystemet og prosessor.

 

Merket ganske stor forskjell i forhold til mitt forrige oppsett.

 

Kommer med update etter at jeg har fått litt oppladning etter en ganske stor re-innstallering.

 

Windows godkjente selvfølgelig ikke at jeg forløpig har byttet hovedkort og prosessor.

 

Kommer til å oppgradere radiator også siden jeg har funnet noe som passer utmerket til mitt bruk..

 

Kommer til å plasseres på utsiden av kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...