Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm og bærbar pcen som sluttet å funke


Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har nesten kjøpt ny eller oppgradert pcen min i september/oktober.. den funker bra. jeg har posta noe om det her tidligere at jeg skulle ha ny pc..

 

Igår fikk jeg et problem ut av det blå.. skjønte ingenting.. jeg har så ny pc at Windows XP ikke funker lenger på denne. og jeg har windows 7 nå på de nye diskene.. har to hdd (gamle) som jeg kjørte xp på.. og en ny Kingston Hyper X 120 GB hdd som jeg kjører som hovedharddisk med 7 på..

 

Igår kveld når jeg satt og surfet på Internett så fikk jeg plutselig opp en blå skjerm og det stod som alltid; hvis dette er første gang du ser denne restarter du pcen osv.

 

vel, så restarter jeg pcen og den restarter seg hele tida og det dukker opp en svart skjerm som står at jeg skal starte windows på normal måte osv.. dere kjenner den. og jeg gjør det da så begynner windows xp og kjøre i oppstarten (altså de gamle diskene) og i 2 sek dukker det opp en blå skjerm før den restarter seg og sånn driver den på hele tida..

 

men jeg tenkte på BIOS og gikk inn der og endret Boot frekvensen til hovedharddisken og nå er pcen oppe å går igjen.. :)

 

Hva kan ha skjedd? noen som vet?

 

så har jeg et problem til..

 

Lillesøsteren min har en Lenovo N500 bærbar pc som hun uheldigvis sølte noen dråper eplemos over tastaturet..

 

nå funker ikke pcen..

 

Jeg starter pcen første gang og den kommer inn i widows men tastaturet funker ikke. og får plutselig svart skjerm og så hender det at den ikke starter og når den starter så kjører den normalt.. ingen spesielle lyder osv.. men svart skjerm og tastaturet funker ikke..

 

jeg har prøvd å koble til en annen vanlig skjerm men det gjorde ingen utslag for skjermen.. funka dårlig.. fortsatt svart skjerm..

 

Jeg trur både skjermkortet og tastaturet er ødelagt.. jeg har hørt med de jeg kjøpte den hos.har ingen garanti igjen og det går heller ikke på reklamasjon pga det er selvforskyldt.

 

noen tips eller råd eller evt forklaring på hva som er feil? og hva jeg evt kan gjøre?

 

og et spm til.. Går det ann å kopiere gammel harddisk over til en ny pc altså innholdet i den gamle pcen etter hva jeg har forklart her, eller er det døfødt?

Vurderer nytt PC kjøp!

 

Takk for hjelpen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...