Gå til innhold

kjøpe ram nå eller vente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å vente. Har aåvidt nok for å klare meg i WinXP, 512MB.

 

Kommer til å gå for 1 eller 1,5GB RAM snart. WinXP har en måte å suge RAM på.

 

Ett annet værstingseksempel er MS Excel. Det har brukt 260MB ram en gang hos meg. Jeg hadde bare 5 excelark oppe som var ca 1,5MB store hver med div makroer. Gjennomsnittlig bruker Excel ca 160MB ram hele tiden hos meg.

Lenke til kommentar

Prisene er på vei opp i øyeblikket men de vil nok falle igjen som vanlig:) En kraftig prisstigning, også etterpå vil de være nede i enda lavere. Ram priser ser ut til å være høye på våren og lave utover sommer/høst somregel:)

 

Kjøpte 512mb til under 500 i høst, men det koster jo 1300 nå, minst.

 

Til deg som sier at XP suger ram? Uten at jeg kjører tunge programmer som photoshop eller 3dstudio har jeg aldri et ramforbruk over 280MB og har 512mb innstallert.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 12:31, talisar skrev:

Uten at jeg kjører tunge programmer som photoshop eller 3dstudio har jeg aldri et ramforbruk over 280MB


 

 

280 er ganske mye med tanke på at du ikke bruker tunge programmer.. for min del synes jeg at XP er tregere enn win2k.

Jeg synes os til ms begynner å bli granske griske på RAM..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 11:44, eunaas skrev:

jeg spørr kanskje dumt, men hvordan kan jeg finne ut hvor mye ram pc'en bruker til en hver tid?


 

Har du Win2000 eller WinXP kan du bruke Task Manager (alt-ctrl-del får fram denne), har Win9x/ME så må du antageligvis bruke tredjeparts software for dette.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 11:44, eunaas skrev:

jeg spørr kanskje dumt, men hvordan kan jeg finne ut hvor mye ram pc'en bruker til en hver tid?


 

En kompis av meg har laget et lite program som sier deg kor mye RAM som er i bruk til enhver tid (har til og med fått det til å være synlig oppå CS :)

I tillegg viser det hvor mye diskplass du har på alle lokale harddisker og oppdaterer jevnlig... koselig hvis du skal kopiere mye; kanskje eg skal sende det til deg? (hvis eg får lov av kompisen min då...)

Lenke til kommentar

Siden f.eks winxp bruker så mye ram, så er det jo utrolig teit av oem-ferdigpc-leverandører (packard bell osv, elkjøp-maskiner) å levere PC-ene MED et så tungt os, men med BARE 128 eller 256 ram! Alle sånne ferdigpakker er jo ribba for ram, og leveres med uoppgraderbar hardware og bedritne mx-skjermkort... De burde skjerpe seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...