Gå til innhold

Jeg har fått bud på kr. 15.000.- domenet mitt - Hva nå??

svas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått bud på kr. 15.000.- på et domene jeg har. Noen som har solgt domener før som vet hvordan man bør gå frem for å få mest mulig for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ønsker jeg ikke å opplyse om. Men jeg ser altså etter noen som har gjort det samme som dette før meg.

Skrevet

Forhåndsbetaling og eierskifte/overføring gjennom din nåværende registrator... det må jo være den rette vei ;)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Skrevet
Jeg har fått bud på kr. 15.000.- på et domene jeg har. Noen som har solgt domener før som vet hvordan man bør gå frem for å få mest mulig for det?

var ikke du som solgte maud-angelica.com som gjorde at diverse nettaviser flame'a hw.no? :evil:

Skrevet

SELG !! :)

15 000,- kommer godt med.

Dessuten tar jeg bare 20% av totalt salgsbeløp som konsultasjonsgebyr... :D Så du sitter igjen med en god slump penger enda. Sender kontonummeret mitt senere :lol:

edit: 15 000 ble plutselig 20 000... ops.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Åpner denne igjen. Valgte å ikke selge for 15000.-. Fikk mail på fredag om at de når vil gi NOK 25000.- med bankoverførsel til meg.

Det jeg lurer på er hvor man bør henvende seg for å selge et domenenavn. Kan sikkert selge for kr. 25000.-, men vil gjerne vite om det er andre der ute som kan gi mer...

Hvor finner jeg salgskanalene for domenenavn?

EDIT: SIP er initialene i mitt enkeltmannsforetaks. Ellers er SIP protokollen for IP-telefoni.

Endret av svas
Skrevet
Åpner denne igjen. Valgte å ikke selge for 15000.-. Fikk mail på fredag om at de når vil gi NOK 25000.- med bankoverførsel til meg.

Det jeg lurer på er hvor man bør henvende seg for å selge et domenenavn. Kan sikkert selge for kr. 25000.-, men vil gjerne vite om det er andre der ute som kan gi mer...

Hvor finner jeg salgskanalene for domenenavn?

EDIT: SIP er initialene i mitt enkeltmannsforetaks. Ellers er SIP protokollen for IP-telefoni.

Nå får du slutte å være så gjerrig eller hva jeg skal kalle deg. Du kan ikke tjene deg rik på noen stakkars bokstaver!

SELG NÅ! Du fortjener ikke noe mer! *jegvilogsåhadomenesomnoenvilkjøpefor25k* :blush:

Skrevet

Jeg jobber med å selge et domene jeg eier, og da måtte jeg ordne med et bevis for at domenet var verdt x $ (og siden dem overpriste det bra var det jo et pluss) før vedkommende ville kjøpe det.

Dog siden du allerede er forbi det stadiet er det bare å si at dem skal sende en flyttemelding til din ISP (admin for domenet), da signerer /godkjenner du den og flyttingen blir ordnet. :)

Jeg la forøvrig ut domenet mitt på Ebay(av alle steder), så ble jeg kontaktet via e-post der jeg fikk et bud.

Skrevet

Hei, på Sedo.no kan du legge domenet ut for salg eller få en verdivurdering (for dermed kunne få en høyere pris). Prisene på domener har hatt en sterk økning, spesielt i USA og Tyskland. Sjekk dnjournal.com. I Norge ble domenet www.uis.no solgt for 100 000 kr for en tid tilbake. (se artikkel i Rogalands Avis :thumbup:

Skrevet (endret)

Hvordan kan man selge domener egentlig? Når man kjøper et domene så er det jo ikke ditt. Man må jo betale en sum hvert år. Da kan man jo ikke selge de da?

Er det sånn at de bare kjøper rettighetene da? Men de må allikevel betale en sum i året?

Endret av Nicklas
Skrevet

www.domeneshop.no har markedsplass for domener..

Personlig hadde jeg solgt. Aner ikke om prisen kan stige, det kan jo hende, men syns 25k er relativt greit betalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...