Gå til innhold

Pris for deler (IKKE salgstråd!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å selge? Enten ved budrunde eller at du selger med litt lavere pris en hva varen koster i butikk så ser du om varen blir solgt?

 

Er enig at "Extremer" kommer med veldig lave priser, hvis det var så lavt, ville jeg heller hatt delene i en skuff å ha det i reserve i tilfelle pcen får problemer.

 

PSUen syns jeg er verdt kanskje 500 kr som kommer litt ann på standarden, er den brukt til overklokking eller hardt belaste i periode er den kanskje verdt 200 kr men ellers tror jeg den er verdt mere.

 

Ser jo også det slik har du aldri solgt noe på finn.no eller QXL så sliter du mere, en hvis du har solgt til 100 fornøyde personer.

Lenke til kommentar

1500 for dette skjermkortet i dag er gamle priser som ikke har endret seg siden release.

 

 

Om vi tar utgangspunkt i ''regelen'' om at komponenten faller i verdi 30% ved første bruk, og 30% for hvert år, sitter vi igjen med 40% av verdien etter ett år.

Dvs 600kr for kortet mtp nypris. Dette synes jeg selv er ganske mye, men ditt valg.

 

 

Er strømforsyningen modulær eller vanlig?

Nypris på modulær av samme type er 709kr, så 2-300kr for en et år gammel, brukt synes jeg er en bra pris.

 

Men dette bestemmer du selv. Er bare å prøve og se om noen er interessert.

Lenke til kommentar

Om vi tar utgangspunkt i ''regelen'' om at komponenten faller i verdi 30% ved første bruk, og 30% for hvert år, sitter vi igjen med 40% av verdien etter ett år.

Dvs 600kr for kortet mtp nypris. Dette synes jeg selv er ganske mye, men ditt valg.

 

Nå kommer jo også markedet en del inn i bilde, hvis bare 1 person er interisert i skjermkortet så kan nok den ene personen også gå langt ned i pris, ofte på grunn av usikkerhet på garantier og slik, dermed er det ikke sikkert folk tar sjangsen.

Lenke til kommentar

Om vi tar utgangspunkt i ''regelen'' om at komponenten faller i verdi 30% ved første bruk, og 30% for hvert år, sitter vi igjen med 40% av verdien etter ett år.

Dvs 600kr for kortet mtp nypris. Dette synes jeg selv er ganske mye, men ditt valg.

 

Nå kommer jo også markedet en del inn i bilde, hvis bare 1 person er interisert i skjermkortet så kan nok den ene personen også gå langt ned i pris, ofte på grunn av usikkerhet på garantier og slik, dermed er det ikke sikkert folk tar sjangsen.

 

 

Selvfølgelig. Man må bare prøve med en pris man selv synes er OK, og hvis ingen er interessert, gå lavere.

Lenke til kommentar

Angående ting å selge nå, er også harddisker, muligens god invistering å tjene penger på, kan godt være helt nye.

 

Men da kan problemer med backup og formattering ofte bli lite lønnsomt.

 

Muligens kan pakketilbud være noe? Selge enkeltkomponenter dyrt men så selge en pakkeløsning til å bli lønnsomt. Dermed en fin måte å bli kvitt alt man ikke trenger.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...